رییس اداره سنجش آموزش و و پرورش استان زنجان؛

حضور دانش‌آموزان زنجانی در المپیادهای علمی چشمگیر بوده است

1398/10/02 - 14:30 - کد خبر: 10124
المپیاد، دانش آموزان

نصر: رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و و پرورش استان زنجان گفت: با ثبت نام آزمون مرحله اول المپیادهای علمی در سطح کشور، آمارها نشان می‌دهد حضور دانش‌آموزان زنجانی در المپیادهای علمی و راهیابی آنها به مرحله کشوری روند رو به رشدی دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد خندان امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: ثبت نام آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از تاریخ ۳۰ آذر  تا چهار دی‌ماه آغاز شده است و دانش آموزان زنجانی علاقه مند دوره دوم متوسطه و پایه های دهم و یازدهم می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی اضافه کرد: دانش آموزان برای ثبت نام آزمون مرحله اول المپیادهای علمی از طریق سامانه http://oly.medu.ir  اقدام کنند.
این مسؤول ادامه داد: ثبت نام آزمون مرحله اول المپیادهای علمی ۱۲ گانه کشور انجام می گیرد که سه رشته علوم زمین، اقتصاد و مدیریت و تفکر کار آفرینی برای اولین بار در سال تحصیلی جدید گنجانده شده است.
وی اظهار داشت: سال گذشته یکهزار و ۱۰۰ دانش آموز زنجانی در المپیاد علمی کشور شرکت کردند که در مقایسه با سال های ماقبل آن نیز روند روبه رشدی داشته است.
خندان افزود: بر این مبنا پیش بینی می شود که  ۱۲ دانش آموز در مرحله استانی به المپیادهای علمی کشور راه یابند که برگزیدگان نهایی نیز به مرحله سوم این المپیادها در تهران اعزام خواهند شد.
وی اظهار داشت: طبق پیش بینی ها و با توجه به آلودگی هوا  تعطیلی مدارس زمان ثبت نام متقاضیان المپیادهای علمی تمدید خواهد شد که این مهم در مدارس استان اطلاع رسانی خواهد شد.
رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و و پرورش استان زنجان ادامه داد: هزینه ثبت‌نام در هر آزمون ۳۰۰ هزار ریال بوده که فقط از طریق درگاه الکترونیکی و پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام و اخذ کد پیگیری توسط دانش آموزان قابل پرداخت است.
وی یادآوری کرد: نام کاربری، کد ملی دانش آموزان بوده و رمز عبور (سامانه همگام) باید از مدرسه محل تحصیل دریافت شود.
به گفته خندان، زمان آزمون های ۱۴ گانه سوم بهمن تا هشتم همین ماه مطابق برنامه اعلامی مندرج در دستورالعمل خواهد بود و به حائزان رتبه های کشوری مدال طلا، نقره و برنز از سوی باشگاه دانش پژوهان جوان اعطا و امتیازاتی در کنکور سراسری داده خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار