سرپرست شبکه دامپزشکی مهاباد؛

هشت واحد فروش مرغ زنده در مهاباد پلمب شد

1398/10/02 - 12:06 - کد خبر: 10095
پلمب

نصر: سرپرست شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: هشت واحد ذبح و عرضه مرغ زنده در این شهر شناسایی و پلمب شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عباس آغاز امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: این واحدها علاوه بر نداشتن پروانه فعالیت، موارد بهداشتی و دستورالعمل ذبح و عرضه را نیز رعایت نمی‌کردند که در نهایت به دستور مراکز قضایی نسبت به پلمب آنها اقدام شد.
وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۲۴۷ فقره بازرسی از انواع مراکز عرضه فرآورده‌های دامی خام شامل قصابی، مرغ‌فروشی، رستوران‌ها و کبابی‌ها صورت گرفته است، اضافه کرد: در این راستا یک دستگاه خودرو حمل مرغ زنده بدون مجوز نیز توقیف شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی مهاباد اظهار داشت: در همین ارتباط ۶۵ کیلوگرم گوشت قرمز، مرغ، آلایش مرغی و دامی نیز کشف و صاحب یک واحد مغازه سوپر پروتئینی نیز به علت چندین نوبت تخلف بهداشتی و همکاری نکردن با بازرسان به دادسرا و تعزیرات حکومتی معرفی شد. 
وی تاکید کرد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌ مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع شود، باید دارای گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان یا شهرستان‌های مبدا باشد.
وی از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.
«آغاز» از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.
وی از شهروندان همچنین خواست از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.
مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار