خبر/

انتقال آب از سد امند به شهرك‌های صنعتی سرمایه گذاری خارجی

1398/10/02 - 09:32 - کد خبر: 10063
مرتضی نیرومند

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: به منظور جبران كمبود آب در شهرك‌های صنعتی سرمایه گذاری خارجی و بعثت مقدار سه هزار مترمكعب در سال از سد امند، این شهرک‌ها اختصاص می‌یابد.

به گزارش نصر، مرتضی نیرومند اظهار کرد: مجوز این میزان تخصیص آب اخذ شده و جهت انتقال آن به منبع ذخیره شهرك‌های مورد نظر پروژه ای با مبلغ 36میلیارد ریال در طول هفت كیلومتر از مسیر در حال اجراست و این پروژه بیش از 30درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
وی افزود: درراستای تامین بخشی از گاز فاز توسعه شهرك صنعتی شهید سلیمی و شهرك تخصصی سنگ پروژه ای با هزینه 30 میلیارد ریال جهت اجرای خط انتقال به طول 2.5 كیلومتر در حال اجراست كه تاكنون بخش عمده ای از لوله های مورد نیاز در محل ریسه شده و پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیكی داشته است .
وی گفت: جهت تامین گاز بخشی از واحدهای صنعتی شهرك صنعتی تبریز4  نیز پروژه ای با هشت میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست كه با انجام چهار کیلومتر خط لوله نواقصات گاز رسانی شهرك مرتفع خواهد شد .
نیرومند در خصوص شهرك صنعتی استاد عالی نسب نیز گفت: آب سطحی بخشی از معابر شهرك نیاز به ساماندهی داشت كه طی پروژه ای با اعتبار حدود سه میلیارد ریال مشكل واحدهای صنعتی مرتفع شد و این پروژه به طور كامل به بهره برداری رسیده است.
وی یادآور شد: با همكاری شركت گاز استان ایستگاه‌های گاز شهرك صنعتی مرند دو،  بخش دانش بنیان شهرك تبریز  چهار و نواحی صنعتی زنوز و چاراویماق تحویل گرفته شد و عملیات نصب و راه اندازی آنها به زودی آغاز خواهد.

انتهای پیام/

پژوهشیار