روز نخست سفر استاندار آذربایجان‌شرقی و وزیر راه به جمهوری آذربایجان/

بازدید و بررسی زمینه‌های مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده قره‌باغ

1400/11/04 - 22:34 - کد خبر: 57875 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه وزیر راه و شهرسازی در نخستین روز از سفر خود به جمهوری آذربایجان از مناطق آزاد شده قره‌باغ بازدید و زمینه مشارکت در بازسازی این مناطق را بررسی کردند.

به گزارش نصر، نخستین روز از سفر هیئت سیاسی-اقتصادی کشورمان به جمهوری آذربایجان که علاوه بر عابدین خرّم، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، معاونین وزیر راه و شهرسازی و استاندار اردبیل نیز رستم قاسمی را همراهی می‌کنند، به بازدید از نحوه‌ی بازسازی و آشنایی با نیاز‌های مناطق آزاد شده‌ بویژه محور فضولی – زنگیلان و هورادیز اختصاص یافت.



 
صبح امروز پرواز اختصاصی هیئت ایرانی در فرودگاه بین المللی فضولی به زمین نشسته و مورد استقبال معاون نخست‌وزیر قرار گرفت تا نخستین فرود هواپیمای خارجی در این فرودگاه تازه بازسازی شده مربوط به هیئت ایرانی باشد و تصویری نمادین از روابط حسنه دو کشور همسایه و آماده بودن زمینه همکاری‌های مشترک از جمله در بازسازی مناطق آزاد شده قره‌باغ را به تصویر بکشد.




 
وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان‌شرقی و دیگر اعضای هیئت سیاسی-اقتصادی کشورمان پس از بازدیدهای برنامه‌ریزی شده، ساعتی قبل برای دیدار با مقامات عالی‌رتبه جمهوری آذربایجان به باکو عزیمت کردند.


 
طرح‌های مشترک جاده‌ای و تسهیل در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری دو کشور، مهمترین موضوع رایزنی‌ها در این سفر دو روزه اعلام شده است.
انتهای پیام/
بازدید و بررسی زمینه‌های مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده قره‌باغ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار