وزیر راه و شهرسازی در جلفا خبر داد:

راه آهن تبریز- نخجوان به سمت آذربایجان و روسیه را فعال می کنیم/ توجه ویژه ایران به ارتقای روابط با جمهوری آذربایجان

1400/03/19 - 00:50 - کد خبر: 45312 نسخه چاپی

نصر: وزیر راه و شهرسازی گفت: محور راه آهن تبریز- نخجوان به سمت آذربایجان و روسیه را فعال می کنیم تا ظرفیت های تجاری دو کشور و کشورهای منطقه را گسترش دهد.

به گزارش نصر، محمد اسلامی ظهر امروز پس از دیدار با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در جلفا و نیز بازدید از پایانه های مرزی مشترک دو کشور، در جمع خبرنگاران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران احترام و توجه ویژه ای به ارتقای روابط با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان دارد.
 
وی اضافه کرد: پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک بین دو کشور دوست و برادر و اراده رهبران دو کشور، تلاش برای گسترش روابط دوجانبه را چند برابر می کند و حضور ما امروز بر همین امر مهم تاکید دارد.
 
اسلامی افزود: با توجه به زمینه های مشترک همکاری های موجود، امروز در خدمت معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در نوار مرزی جلفا بودیم و از مناطق مختلف بازدید کردیم و ارزیابی مشترک انجام دادیم تا از فرصت های توسعه تبادلات و زیرساخت های حمل و نقل به صورت موثر برای ایجاد قابلیت همکاری های تجاری و لجستیکی در قالب کریدورهایی شمال و جنوب، علاوه بر کریدور آستارا، بتوانیم استفاده کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تحولات اخیر منطقه و تفاهم نامه سه جانبه بین روسیه، آذربایجان و ارمنستان، محور راه آهن تبریز- نخجوان به سمت آذربایجان و روسیه را فعال می کنیم تا ظرفیت های تجاری دو کشور و کشورهای منطقه را گسترش دهد.
 
اسلامی با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان فرصت های متنوع و بی شماری دارند و می توانند در کریدورهای دریای سیاه و خلیج فارس نقش راهبردی ایفا کنند و تلاش برای تحقق این فرصت ها را جزو علاقمندی های دو طرف می دانیم.
 
وی ابراز امیدواری کرد سفر آقای شاهین مصطفی اف به ایران و سفر مفصل خود به باکو،  بتواند نقطه عطفی برای شناسایی و رفع کاستی ها و نیز توسعه فرصت های مشترک سرمایه گذاری های دو طرفه باشد.
 
انتهای پیام/
 
راه آهن تبریز- نخجوان به سمت آذربایجان و روسیه را فعال می کنیم/ توجه ویژه ایران به ارتقای روابط با جمهوری آذربایجان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار