سند جامع پیشگیری از خشونت در آذربایجان شرقی رونمایی شد

1399/12/19 - 17:13 - کد خبر: 39240 نسخه چاپی

نصر: سند جامع استانی پیشگیری از خشونت با هدف کسب شناخت از وضعیت فعلی خشونت در استان و اتخاذ تدابیر مناسب برای مداخله موثر در کاهش این آسیب اجتماعی رونمایی شد.

به گزارش نصر، استاندار آذربایجان شرقی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، سلامت، بانوان و خانواده استان با قدردانی از دست‌اندرکاران تدوین این سند، اظهار داشت: سند جامع پیشگیری از خشونت برای اولین بار در استان تدوین شده است و بدون شک توجه به ماموریت محوری دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها و مطبوعات در کاهش آمار خشونت موثر خواهد بود.
وی مشارکت تمامی دستگاه‌های مسئول در اجرای هرچه بهتر این سند در استان را ضروری دانست و افزود: نارسایی‌ها و کمبودهای این سند باید در طول اجرای آن شناسایی و رفع شود.
وی با بیان اینکه افزایش خشونت‌های اجتماعی و خانوادگی در استان یکی از نگرانی‌های جدی است که باید برای کاهش آن تلاش کرد، افزود: خشونت، زیبنده جامعه اسلامی نیست و در تضاد با اعتقادات و شئون فرهنگی جامعه ماست و باید در کنار توسعه علمی، فناوری و صنعتی به موضوع اعتلای فرهنگی و اخلاقی جامعه نیز توجه کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خطه آذربایجان همواره به عنوان مهد فرهنگ، هنر، ادب و دیانت شناخته می‌شود، اظهار داشت: در کنار ظرفیت‌ها و ویژگی‌های مثبت، باید به کمبودها و نارسایی‌های موجود نیز توجه بیشتری داشته باشیم و عناوین افتخارآمیزی مانند شهر اولین‌ها نباید موجب غلفت از این امر شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: تدوین نخستین سند جامع پیشگیری از خشونت استان در شهریورماه سال ۹۹ به پایان رسید و امروز رونمایی می‌شود.
بدر شکوهی گفت: این سند با هدف کسب شناخت از وضعیت فعلی خشونت در استان و اتخاذ تدابیر مناسب برای مداخله موثر در کاهش این آسیب اجتماعی تدوین شده است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر تلاش همه جانبه مسئولان در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: بر اساس سیاست‌های کلی ارتقای سلامت و ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، کاهش ۲۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از تکالیف دولت تعیین شده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه نسبت به افزایش آمار خشونت علیه زنان، کودکان و سایر اقشار خشونت در استان هشدار داد و گفت: همکاری‌های بین بخشی برای کاهش خشونت در جامعه، می‌تواند برآیند بسیار مطلوبی داشته و از هزینه‌های سرسام آور برای جامعه جلوگیری کند.
فرگل صحاف ابراهیمی گفت: اعتیاد، حاشیه‌نشینی، خشونت، طلاق و فساد اخلاقی پنج آسیب اجتماعی اولویت‌دار هستند که آمار استان، بالاتر از متوسط کشوری است.
انتهای پیام/
سند جامع پیشگیری از خشونت در آذربایجان شرقی رونمایی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار