استاندار آذربایجان شرقی:

بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان ضروری است

1399/11/11 - 23:19 - کد خبر: 36930 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان از مسیر جلفا ضروری است.

به گزارش نصر، محمدجواد ظریف عصر امروز در جریان سفر منطقه‌ای خود، پس از دیدار با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان از مرز ایران و نخجوان بازدید کرد.
وی در این بازدیدها که با همراهی استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان این استان انجام شد، در جریان وضعیت تبادلات مرزی دو کشور قرار گرفت.
بازدید از ایستگاه راه‌آهن و گمرک جلفا در نخجوان و پل مرزی ایران و آذربایجان از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نخجوان بود.
محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان، پیگیری برای بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان از مسیر جلفا و تسهیل ارتباطات و مراودات مرزی دو کشور را خواستار شد.
وی با اعلام آمادگی برای مشارکت فعال در بازسازی قره‌باغ، ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت وزارت امور خارجه زمینه توسعه روابط آذربایجان شرقی و کشورهای همسایه در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.
گفتنی است در بازدیدهای وزیر امور خارجه کشورمان از نقطه مرزی جلفا در جمهوری خودمختار نخجوان، نخست‌وزیر این جمهوری و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، مدیر دفتر منطقه‌ای وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور، ناظر گمرکات استان و فرماندار جلفا نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/
بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان ضروری است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار