استاندار آذربایجان شرقی:

تحقق شعار "جهش تولید" رمز اصلی پیشرفت و عبور از مشکلات اقتصادی است

1399/09/29 - 16:36 - کد خبر: 34249 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی، تحقق شعار "جهش تولید" را رمز اصلی پیشرفت و عبور کشور از مشکلات اقتصادی دانست و بر همکاری تنگاتنگ بانک‌ها با صاحبان واحدهای تولیدی و بخش خصوصی در این راستا تأکید کرد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در دیدار اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران با وی، با بیان اینکه منابع بانک‌ها باید به نفع مردم، استفاده شود، خواستارافزایش اختیارات واحدهای استانی بانک ملی در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی شد.
وی با قدردانی از حمایت‌های بانک ملی ایران از توسعه تولید و اشتغال، خواستار افزایش سرمایه‌گذاری این بانک در طرح‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی استان شد و افزود: در کنار حمایت از اشتغال، ورود بانک‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها نیز بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.
عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران نیز در این دیدار آمادگی این بانک را برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های کلان توسعه شهری و صنعتی در آذربایجان شرقی اعلام کرد.
سیدفرید موسوی با ارائه گزارشی از عملکرد بانک ملی ایران، سهم این بانک از منابع و مصارف بانکی استان آذربایجان شرقی را به ترتیب 22 و 27 درصد اعلام کرد و گفت: نسبت مطالبات به مصارف این بانک در استان، 2.6 درصد و نسبت مصارف به منابع 70 درصد است.
وی با بیان اینکه در سال 99 بیش از 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک ملی ایران در استان پرداخت شده است، افزود: در این مدت 75 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به این بانک معرفی شده که 85 درصد این تسهیلات پرداخت شده است.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، موسوی همچنین از پرداخت 24هزار فقره تسهیلات گره‌گشایی به افراد نیازمند، مشارکت 3.5 میلیارد ریالی در طرح کمک مومنانه و مشارکت در 6 طرح مدرسه‌سازی در آذربایجان شرقی توسط این بانک خبر داد.
انتهای پیام/
 تحقق شعار خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار