رئیس دانشگاه تبریز، مطرح کرد:

نقش موثر دانشگاه تبریز در تربیت نیروهای متخصص و رزمنده انقلابی/ دانشگاه تبریز در خصوص ورود به برخی چالش های زیست محیطی مأموریت دارد

1398/11/20 - 15:46 - کد خبر: 14227 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز در خصوص ورود به برخی چالش های زیست محیطی مأموریت دارد.

به گزارش نصر، ظهر امروز نشست خبری رئیس دانشگاه تبریز با اصحاب رسانه استان با محوریت اعلام عملکرد یک ساله این دانشگاه برگزار شد.
"رضا مجیدی" رئیس دانشگاه تبریز در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه فجر و فرا رسیدن انتخابات مجلس شورای اسلامی از رسانه ها  را خواستار شد تا مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند، ادامه داد: دانشگاه در پیشبرد اهداف انقلاب حرکت های موثری داشت و دانشگاه تبریز نیز همواره  نیروهایی غیورمند به عنوان رزمندگان و متخصصان  خط مقدم جنگ پرورش داده است.
 

وی ادامه داد: دانشگاه ها در دهه۶۰ وارد برهه جدیدی از رسالت خود شدند و تربیت نیروی انسانی متخصص برای دانشگاه و تولید علم را بر عهده گرفتند. در حال حاضر دانشگاه باید برای حل مشکلات جامعه قدم بردارد.
رئیس دانشگاه تبریز در ادامه سخنان خود از فعالیت 800 هیئت علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در این دانشگاه 12 نفر از اساتید جزو دانشمندان یک درصد جهان و 21 پژوهشگر برتر کشوری و پنج چهره ماندگار علمی در حال فعالیت هستند.
مجیدی با اشاره به اینکه در بین دانشگاه‌های کشور، دانشگاه تبریز رتبه اول تا چهارم را در شاخص‌های مختلف به خود اختصاص داده، ابراز داشت: در ارتباطات بین‌المللی بعد از تهران، دانشگاه تبریز در رتبه دوم قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه های کشور به نسل سوم  و چهارم خود رسیده است، تشریح کرد: نسل اول، دانشگاه هایی بود که به تربیت نیروی انسانی برای اداره کشور می پرداختند، دانشگاه نسل دوم دانشگاه تولید علم بود چراکه معتقدیم دانش آشکارترین وسیله قدرت و عزت است و توانستیم با شتاب 11 برابر متوسط دنیا، در چهل ساله تحریم که اثر آن بر دانشگاه زیاد است، در تولیدات علمی رتبه 16 دنیا را کسب کنیم.
مجیدی با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم، دانشگاه ارتباط با صنعت و جامعه است تا مشکلات کشور را حل کند، افزود: دانشگاه نسل چهارم هم دانشگاه کارآفرین و بین‌المللی است که ارتباطات بین‌المللی و کارآفرینی به شدت در دانشگاه تبریز توسعه یافته است.
رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه در کل سال‌های قبل از انقلاب 12 هزار نفر دانشجو در این دانشگاه تربیت کرده بود، گفت: فقط امسال 20 هزار دانشجوی در حال تحصیل داریم که 40 درصد آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی و 11 درصد دانشجوی دکتری هستند.
رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه برای تقویت ارتباط با صنعت، جامعه و کشاورزی تفاهم‌نامه‌هایی را با نهادها و دستگاه های مربوطه بسته‌ایم و برای اجرای طرح های مشترک و استفاده از زیرساخت‌های تحقیقاتی جهت تبدیل ایده‌های فناور به محصول اقدامات زیرساختی صورت گرفته است، گفت: معتقدیم مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه حل نمی‌شود، مگر با اعتقاد به دانشگاه در گذشته چشم ما همواره به خارج از کشور بود، اما تهدید تحریم به فرصت بزرگ تبدیل شده و با ایمان به دانشگاه، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و باید دیوار بین دانشگاه و جامعه و صنعت برداشته شود.
مجیدی در خاتمه از مأموریت دانشگاه تبریز در مورد برخی از مشکلات و چالش‌های استان خبر داد و گفت: با درخواست مقامات ارشد استان و اداره کل محیط زیست، دانشگاه تبریز در این موضوعات ورود یافته و نتایج پژوهش‌های خود را برای تصمیم‌گیری نهایی اعلام می‌کند.
انتهای پیام/
نقش موثر دانشگاه تبریز در تربیت نیروهای متخصص و رزمنده انقلابی/ دانشگاه تبریز در خصوص ورود به برخی چالش های زیست محیطی مأموریت دارد نویده رئوف فرد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار