خبر/

همایش علمی شهدای کارگاه فنی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

1398/10/24 - 16:31 - کد خبر: 12091 نسخه چاپی

نصر:همایش علمی شهدای 27 دی ماه بمباران کارگاه فنی دانشگاه تبریز فردا صبح ساعت 8 صبح در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی (سینمای دانشگاه) واقع در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از فارس ، تبیین وقایع روز 27 دی‌ماه، بازخوانی نقش دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس، نقش تفکر جهادی در اقتصاد دانش بنیان، شناخت مبانی معرفتی-ارزشی شهدای دانشگاه و نقش آن در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، راهکارهای الگوپذیری دانشگاهیان از سبک زندگی شهدا و جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان در نهادینه کردن فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت از جمله محورهای اصلی این همایش اعلام شده است.
این همایش بیشتر با هدف ارج نهادن به نقش والای دانشجویان شهید دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس و به سبب عینیت یافتن ارتباط صنعت، دانشگاه، مثال عملی اقتصاد مقاومتی و ارتباط موضوع با گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.
دانشگاه تبریز اولین دانشگاهی است که مورد بمباران و حمله‌ نظامی قرار گرفته و قطعا این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که باعث شد دانشگاه تبریز عنوان مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران را به خود بگیرد.
دانشگاه تبریز در طول بیش از هفت دهه فعالیت خود فراز و نشیب‌ها و روزهای تلخ و شیرین بسیاری را پشت سر گذاشته ولی هیچ‌کدام از این وقایع و حوادث به اندازه شب 27 دی سال 1365 برای این دانشگاه مقدس و با عظمت نبوده، چرا که در این شب با عروج  22 کبوتر خونین بال برگ زرین دیگری به تاریخ افتخارات دانشگاه تبریز می‌افزاید که نام آن برای همیشه و در همه حال دوران‌ها ماندگار نموده است.
در روز ۲۷ دی‌ماه همان سال، حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه شب، این پرستوهای عاشق مورد هجوم وحشیانه رژیم بعثی عراق قرار گرفته و در نتیجه این هجوم وحشیانه ۲۲ نفر از دانشجویان مشغول در کارگاه به مقام والای شهادت نائل شده و هفت نفر نیز مجروح گردیدند.
این عاشقان پاکباز شامل برادران: مهندس حاج سجاد (ایرج) خلوتی، محسن محمدی‌غریبانی، رحمان قفل‌گری، مرتضی زمان‌پور، علی فصیح کجاآبادی، حمیدرضا ملکوتی‌خواه، علیرضا رضوانجو، عباس ارشدی‌پور، صدیار صفری، بیاضعلی اسدی‌فرد، سید محسن جواهری، سعید امیرخانی، مهدی امیرکاظمی، علیرضا کریمی‌وفایی، حسین شیرین‌سرندی، مرتضی جابری، فواد‌الدین محمودی، یعقوب اسماعیل‌زاده، شیرزاد شریفی، هاشم اخترشمار، عادل جعفری نویمی‌پور و حسین رضاپور بودند.
همچنین برادران جمال شکوری، یحیی خلیلی، مجید خیراللهی، مجید اسم‌حسینی، علیرضا دل‌فکار باغبان در این حادثه مجروح شده و به‌عنوان اسناد زنده این جنایت فجیع، رسالتی دیگر را بر دوش گرفتند تا زبان گویای آن شهدا و افکار و اندیشه‌های نابشان باشند.

انتهای پیام/
همایش علمی شهدای کارگاه فنی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار