شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان اعلام کرد:

افت شدید فشار گاز در نیروگاه ها

1398/11/17 - 12:27 - کد خبر: 14000 نسخه چاپی

نصر: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان با صدور اطلاعیه‌ای از مشترکان خواسته به علت افت شدید گاز در نیروگاه‌ها و کاهش تولید برق، در مصرف برق صرفه جویی کنند.

به گزارش نصر به نقل از مهر، شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان در اطلاعیه‌ای از عموم مشترکان خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند.
این اطلاعیه به علت تشدید و تداوم سردی هوا در روزهای آینده و محدودیت سوخت رسانی به نیروگاه‌های کشور منتشر شده است؛ علت اصلی این کمبود افت شدید فشار گاز در نیروگاه‌ها و در نتیجه کاهش تولید برق و افزایش بی رویه مصرف آن اعلام شده است.
افشین روشن میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی، در گفتگو با  ابراز داشت: روند مصرف برق در استان آذربایجان شرقی با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته در حال تداوم است.
وی افزود: با توجه به افزایش بی سابقه مصرف گاز در بخش خانگی، با محدودیت‌هایی در سوخت نیروگاه‌ها مواجه هستیم و برای تداوم برق رسانی مجبور شدیم از سوخت‌های جایگزین مایع استفاده کنیم و تداوم تولید برق با سوخت پاک گاز تنها با کمک مردم امکان پذیر است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی تاکید کرد: این مساله تنها با صرفه جویی در مصرف گاز از طریق مشترکین امکان پذیر است که می‌توانند با پوشیدن لباس گرم در منزل و خاموش کردن لامپ‌های اضافه، ما را در تولید برق در نیروگاه‌ها یاری دهند.

افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی نیز در گفتگویی تصریح کرد: میزان مصرف روزانه گاز طبیعی در استان آذربایجان شرقی به ۳۸.۵ میلیون مترمکعب رسیده و نشانگر افزایش ۱۰ درصدی نسبت به میانگین مصرف زمستانی است.
سیدرضا رهنمای توحیدی گفت: میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی در استان در فصل زمستان ۳۵ میلیون مترمکعب است که به علت برودت قابل توجه دما شاهد افزایش مصرف این سوخت پاک هستیم. وی تاکید کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۴۵ روستای استان به شبکه سراسری گاز متصل شده و تعداد ۱۸ هزار و ۵۷۷ مشترک جدید در شهرها و روستاهای استان به مشترکان مصرف گاز طبیعی افزوده شده است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تعداد مشترکان گاز استان از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک گذشته است و ۹۹ درصد جمعیت استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/
افت شدید فشار گاز در نیروگاه ها خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار