استاندار اردبیل؛

صادرات و واردات گمرکات استان اردبیل به بیش از ۱.۵ میلیون تن افزایش می‌یابد

1398/11/07 - 09:35 - کد خبر: 13126 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: با اجرای طرح‌های ریلی ، کشاورزی و صنعتی در یک برنامه‌ریزی سه ساله، حجم صادرات و واردات گمرکات استان اردبیل به بیش از ۱.۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو دیروز در بازدید از اداره کل گمرکات استان اردبیل افزود: این طرح‌ها شامل بارانداز ریلی،  ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان، احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در شمال استان و دیگر طرح‌های توسعه‌ای می‌باشد.
به گفته وی،  با رسیدن به این هدف رتبه گمرک استان نیز  به ۱۰ کمرگ برتر کشور ارتقا می‌یابد که در صورت تحقق آن موفقیت بزرگی برای استان خواهد بود. 
او اضافه‌کرد:  امسال حجم صادرات و واردات گمرکات  استان اردبیل به  ۱۲۵ هزار تن افزایش یافته است.
بهنامجو گفت: در یک سال اخیر شاهد تحول و توسعه در گمرک بیله‌سوار بعنوان مهم‌ترین مبادی صادرات محصولات تولیدی استان و واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی هستیم.
وی ادامه‌داد: شبانه‌روزی شدن فعالیت گمرک بیله‌سوار و تسهیل تردد مسافر و ترانزیت کالا ، ارتقای سازمانی گمرک بیله‌سوار به اداره کل و افزایش ۳۴ درصدی صادرات باعث ارتقای جایگاه گمرکات استان در سطح کشور در ۱۰ ماه امسال  از رتبه ۲۹ به رتبه ۱۸ شده است. 
استاندار اردبیل بر اهتمام جدی در تسهیل و تسریع ترخیص کالا در گمرک استان تاکید کرد و گفت: ترخیص سریع و به موقع کالا باعث می‌شود چرخه تولید تداوم یابد و کالای جدید تولید و جایگزین کالاهای صادر شده شود که اشتغال و رونق تولید را به دنبال دارد و در راستای جلب و جذب و  تکریم
سرمایه‌گذاران است.
انتهای پیام/
صادرات و واردات گمرکات استان اردبیل به بیش از ۱.۵ میلیون تن افزایش می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار