پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   99655  | تاریخ خبر : 1397/12/15  | ساعت : 12:02

همایش توسعه بازاریابی دیجیتال با محوریت برندسازی و فروش برگزار شد/

فرصت ها و تهدیدهای کسب و کارهای آنلاین در بحران اقتصادی/ رسانه های اجتماعی ابزار امروزی تبلیغات


نصر: همایش توسعه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ با محوریت برندسازی و فروش در سالن همایش اداره کل استاندارد در راستای گسترش استفاده فضای دیجیتال برای بازاریابی بهتر محصول برگزار شد و  چهره های شاخص ملی که موفقیت های بسزایی را در این حوزه کسب نموده اند به عنوان سخنران در این همایش حضور یافتند.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش سرویس فناوری نصر، همایش توسعه بازاریابی دیجیتال مارکتینگ با محوریت برندسازی و فروش  با حضورچهره های شاخص ملی که موفقیت های بسزایی را در این حوزه کسب نموده اند از جمله به مهندس عادل طالبی ( استراتژیست کسب و کارهای آنلاین، عضو هیئت مدیره کسب و کارهای اینترنتی)، دکتر محمد فاریابی ( عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریز،ریاست انجمن بازاریابی آذربایجان شرقی)، توحید علی اشرفی ( مدیر بازاریابی برند علی بابا، بنیان گذار برندیست) آیدین نامدار( مشاور و مدرس در حوزه کسب و کار) و وحید عباسپور(متخصص مارکتینگ در اینستاگرام) برگزار شد.

این همایش که با هدف آشانایی با استراتژی کسب و کارهای دیجیتال ، شیوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام، عوامل توسعه برندسازی و فروش در کسب و کار دیجیتال، اصول دیجیتال مارکتیتگ در اینستاگرام، تاثیر دیجیتال مارکتینگ در توسعه برند،نکات ضروری برندسازی در کسب و کارهای دیجیتال برگزارش د، در ابتدا شاهد سخنرانی "محمد فاریابی" رئیس انجمن علمی بازاریابی آذربایجان شرقی حول محور جایگاه کسب و کارهای دیجیتال در وضعیت بد اقتصادی، بود.

"محمد فاریابی" با بیان اینکه در شرایط رکود اقتصادی کسب و کارهای دیجیتال بیش از پیش مورد نیاز است، گفت: باید تلاش کنیم در وضعیت بد اقتصادی ، اشتغزازایی با کسب و کارهای جدید جایگزین شاخص هایی مثل بیکاری شود.

وی ادامه داد: مقوله فروش یک علت است، معلول نیست، فروش محصول تلاش های ما است و رشد و توسعه فروش هدف غایی هر کسب و کاری است.

وی اضافه کرد: رسانه های دیجیتال سرعت را بالا می برد اما به تنهایی نمی تواند صحت و عینیت را بالا ببرد چرا که مستقیم با مصرف کننده ارتباط ندارید،رسانه های دیجیتال یک ابزار و یا صرفا  شبکه های اجتماعی و پیام رسان نیستند بلکه سرمایع و دارائی است.

وی عوامل توسعه بازاریابی دیجیتال را باورها و اعتقادات، ارتقای دانش فنی، زیر ساخت خواند و گفت: باید بتوانید محتوا بسازید و ارتباط جمع کنید و انتظار نداشته باشیم بدون محتوا انبوهی از مشتریان بالقوه داشته باشیم.

رئیس انجمن علمی بازاریابی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این هویت های بصیری هستند که ما را معرفی می کنند،اذعان داشت: برخی از کسب و کارها محتوای تکراری دارند،فقط شهرت داشتن کافی نیست برند باید معروف و محبوب شود و فراموش کنید که برای محبوبیت باید اعتماد دهی کنید خدمت دهید.

وی ادامه داد: لینک سازی مناسب از منابع معتبر ، کیفیت محتوا، میزان آگاهی از برند سازی، میزان اشتراک گذاری و مشارکت مشتری از راهکارهای اجرای اثر بخش بازاریابی دیجیتال است و باید سعی کرد برای موفقیت در فروش اهداف تعیین کرد، بازار هدف را شناسایی کرد، رسانه خوب انتخاب کرد و در نهایت محتوای مناسب تولید کرد.

در ادامه همایش، عادل طالبی  عضو هیئت مدیره انجمن کسب و کارهای اینترنتی، با اشاره به یکی از اشتباه های بزرگ استراتژیک کسب و کارهای دیجیتال ،گفت: تمرکز بیش از اندازه به فضای دیجیتال و غافل شدن از فضای حقیقی است.

وی ادامه داد:جنس،نوعو تعداد ارتباطات با بیرون سازمان کمک می کند تا برای فروش محصول نظر مشتریات را رو در رو جلب کنیم.

وی با بیان اینکه کسب و کارها نباید نگاه کمونیستی به اقتصاد و عدالت جویی مفرط داشت، بیان کرد:بازار دیجیتال و یا حقیق بازار رقابت و جنگ است نباید از آن انتظار عدالت داشت.

طالبی در ادامه، عدم ارتباط موثر بین کسب و کار آنلاین و آفلاین و تلاش برای دیده شدن من به جای ما را  از دیگر اشتباهات  بزرگ استراتژیک کسب و کارهای دیجیتال دانست.

این گزارش حاکی است، توحید علی اشرفی ، مدیر بازاریابی شرکت علی بابا و بنیان گذار با اشاره به آخرین تعریف بازاریابی در سال 2018 ،  فرمول طلایی بازاریابی ،بازاریابی در شبکه های اجتماعی و... ، گفت: روابط عمومی اولین ابزار تبلیغات است.

وی افزود: تبلیغ، رساندن پیام مناسب به مخاطب مناسب با هزینه مناسب در موقعیت مناسب و رسانه مناسب است و ابزارهای بسیار موثری در رسانه های اجتماعی هستند که بهترین فرصت برای تبلیغات اند.

در ادامه همایش، آیدین نامدار مشاور و مدرس حوزه کسب و کار درمورد تاثیر بازاریابی دیجیتال  در توسعه برند وعوامل ضروری برندسازی برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال و متد استفاده ی آن سخن گفت و اظهار داشت ریشه و اساس برندینگ در  بکارگیری صداقت در کسب و کار نهفته است که اگر نهادینه نشود قطعا موجب شکست خواهد شد.

وی اضافه کرد:مبالغه و بزرگنمایی یکی از آفت هایی هست که همیشه گریبان گیر کسب و کارهای ایرانی بوده و همچنان هست.

این گزارش می فزاید، وحید عباسپور ، از دیگر سخنرانان همایش توسعه دیجیتال مارکتینگ با محوریت برندسازی و فروش که تخصص ویژه در حوزه شبکه اجتماعی اینستگرام دارد، در خصوص آمار اینستاگرام ، در آمد زایی ورزشکاران و هنرمندان ، آمار ایران ، فروش و درآمدزایی از اینستاگرام و... سخن گفت و به برخی از استراتژی های کاربردی در این شبکه اجتماعی اشاره کرد.

گفتنی است،علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به عنوان نماینده ای از بخش دولتی  در همایش توسعه دیجیتال مارکتینگ با محوریت برند سازی و فروش حضور پیدا کرد و با بیان اینکه ایران در حال حاضر در یک به زنگ گاه خاص قرار دارد، گفت:تحریم ها ما را محدود کرده است و بین ما و تکنولوژی فاصله انداخته است.

وی افزود: این رکود نوعی تهدید است اما می توان ان را با تولیدات ملی و ایده های نوین به فرصت تبدیل کرد.هزینه فرصت برای ورود به کار جدید بالا نیست،  چون ایران از ابتدا متکی بر اقتصاد نفتی بود، فکر می کنیم همه چیز را باید از دولت انتظار داشته باشیم.

وی ادامه داد: دولت حداقل وظایف را در اکوسیستم استارت آپی و شکل گیری یک حوزه کسب و کار نوین بر عهده دارد، جهانگیری با اشاره به اینکه  دولت وظایف خود در این حوزه را انجام ‌می دهد، بخش های دولتی هر اندازه  از  اکوسیستم استارت آپی دورتر باشد موفقیت یک کارآفرین بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: خیلی از کالاهایی که وارد کشور می شد، در حال حاضر توجیه  ندارد و به این دلیل فضا برای کسب و کارهایی با تولید ملی باز شده است ، در یکی از مقاله هایی که در خصوص افراد موفق حوزه استارت آپی نوشته بود، یک کارآفرین اولین بار برای تامین مالی کار خوب بدون سرمایه اولیهت حی برای کسی که دیوارهای شرکت را رنگ می کرد سهام داده است .

وی با بیان اینکه از هر پنج استارت آپ یکی سرمایه گذار دارد، گفت: دیگر کسب و کارها خودشان تلاش کردند تا با حداقل سرمایه محصول خود را ارائه دهند،ایا سرمایه برای یک کارآفرین شرط لازم است یا خیر، مطمئن خیر و جذب سرمایه برای ان در مراحل بعدی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه در تبریز نسبت به تهران بازار کوچکی داریم، افزود: لذا برخی کارها توجیه پذیری کمتری دارد پس قبل از شروع یک کسب و کار باید بازار را بشناسند.هر مخترع و یا فرد فنی، لزوما کارآفرین نیست، توسعه دانش که توسط یک مخترع صورت میگیرد، راهی برای کسب درآمد است و حتما نباید کارخانه و  کارگاه زد و کسب و کار بزرگی راه انداخت.محکم به شهر خود بچسبید و مسئولیت اجتماعی را ادا کنید تا جامعه استارت آپی پویا داشته باشیم.

این گزارش حاکی است، در انتهای همایش پنل تخصصی پرسش و پاسخ از سخنران‌های همایش  با محوریت فرصت ها و تهدیدهای کسب و کارهای انلاین در وضعیت سخت اقتصادی امروز کشور، وضعیت کسب و کارهای آنلاین در  منطقه آذربایجان و ضعف های موجود و نقش دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها برگزار شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (0)

 

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است