پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   85010  | تاریخ خبر : 1397/02/20  | ساعت : 17:10

بنیان گذار دیجی کالا در رویداد بهار کارآفرینان استارت آپی تبریز:

دیجی کالا به دنبال خرید هوشمندانه تر مشتریان است / سهم 90 درصدی دیجی کالا از فروش اینترنتی کشور


نصر: بنیان گذار دیجی کالا در رویداد بهار کارآفرینان استارت آپی تبریز گفت: اینکه فکر کردیم که چرا کالاهای زیادی وجود دارند که دارای پیچیدگی های فنی زیادی هستند ولی خریدار آنها هیچ اطلاعاتی در این خصوص ندارد، در این راستا  استراتژی توانمند سازی مشتری برای خرید هوشمندانه تر را برنامه ریزی کردیم.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش سرویس فناوری نصر، امروزه بهای اوقات فراغت ما با وجود مشغله‏‌های روزانه بسیار گران بها‌تر شده است و منافع موجود در خرید اینترنتی هر روز تعداد بیشتری از مردم را به تجربه آن و ایجاد تغییر در الگوهای متداول خرید ترغیب می‏‌کند. امروز دیگر افراد این روش خرید را بیشتر منطبق بر شرایط زندگی مدرن می‏‏‏‌بینند و ویژگی‏‏‏‌ها و طبیعت خرید اینترنتی با روحیات و نیازهای رو به رشد ما هماهنگ‏‏‌تر شده است.

دیجی کالا، که به عنوان بنام ترین مرجع خرید اینترنتی در سطح کشور شناخته می شود، یکی از برندهایی است که با موفقیت ها روز افزون خود اعتماد مردم ایران را به خود جلب کرده است و توسط برادران دو قلوی محمدی در سال 85 بنیانگذاری شده است.

رویداد بهار کارآفرینان استارت آپی تبریز بهانه ای شد تا سعید محمدی هم بنیان گذار دیجی کالا برای اولین بار به تبریز سفر کند و جزو سخنرانان این رویداد باشد، وی که نمونه بارز یک کارآفرین موفق در کشور به حساب می آید انتقال تجربیات خود و برادرش را در مسیر پر پیچ و خم موفقیت به حضار رویداد دریغ نکرد و با یادآوری داستان شکل تولد دیجی کالا ، گفت: همراه بردار دو قلوی خود حمید محمدی در سال ۱۳۸۴ بعد از جست و جو در اینترنت دربارهٔ دوربین‌ها، دوربین مورد نظر را از بازار خیابان جمهوری تهران خریداری کردیم اما بعد از چند روز پی بردیم، لنز روی دوربین دست دوم و تعمیری است و این اتفاق ناخوشایند از تجربه خرید به شکل سنتی، جرقه اولیه تأسیس شرکت دیجی‌کالا بود.

وی با بیان اینکه در زمان آغاز این کار با واژه استارت آپ هیچ آشنایی نداشتیم و مدل کسب و کاری با تعریف کلاسیک خود ننوشته بودیم، اظهار داشت: شکل گیری دیجی کالا از یک تجربه شخصی، درک و پیدا کردن یک خلا در بازار و تبدیل به یک فرصت تجاری شروع شد.

وی با اشاره به اینکه فکر کردیم که چرا کالاهای زیادی وجود دارند که دارای پیچیدگی های فنی زیادی هستند ولی خریدار آنها هیچ اطلاعاتی در این خصوص ندارد، اذعان داشت: با مواجه با این موضوع ایده ترکیب دو مدل کسب و کار متفاوت در ذهنمان شکل گرفت.

بنیان گذار دیجی کالا افزود: در این راستا  استراتژی توانمند سازی مشتری برای خرید هوشمندانه تر را برنامه ریزی کردیم که البته استاد  دانشگاهی ما معنقد بودند این گونه مدل کسب و کار ترکیبی موفقیت آمیز نخواهد بود اما  فرض ما بر این بود که با حفظ بی طرفی می توانیم موفق شویم و اینگونه شد که برند دیجی کالا با نقد و بررسی ها شناخته شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ارزش را برای مشتریان خود خلق کردیم و روی تولید و ارائه محتوا تاکید داشتیم، گفت: جالب است که به این طریق ندانسته بازاریابی محتوایی انجام می دادیم.

وی با اشاره به اینکه کار خود را تنها دو محصول تلفن همراه و دوربین آغاز کردیم، گفت: دیجی کالا در 11 سال ابتدایی کار خود 100 هزار کالا را به سبد خرید خود اضافه کرد واکنون زنجیره تامین کالا در دیجی کالا به 400 هزار قلم کالا رسیده است  و تا پایان امسال به یک میلیون نیز خواهد رسید زیرا هر کالایی که امکان عرضه اینترتی آن وجود داشته باشد را اضافه خواهیم کرد.

محمدی افزود: دیجی کالا دو سال پیش محصولات پوشاک خود را با برند دیجی استایل به بازار عرضه کرد و بعد از گروه خودرو و اکنون نیز برای لانچ گروه مواد غذایی خود آماده می شود.

وی با اشاره به اینکه در طی زمان هر وقت که احساس کردیم توانایی اضافه کردن گروه محصولی جدید را داریم اقدام به این کار کردیم، اذعان داشت: با توجه به بالا بودن انواع کالا پردازش سفارشات و تحویل کار سختی است اما موفق شدیم یکی از بزرکترین انبارهای خاورمیانه را در یک سال گذشته تاسیس کنیم که طول ریل تنظیم سفارش آن دو کیلومتر است.

محمدی با بیان اینکه در ایران مشتریان بالاترین انتظارات را از این مجموعه دارند، گفت: این انتظارات را خود ما  با ارائه سرویس های خاص ایجاد کردیم که البته تبدیل به یکی از موانع  ورود رقبای جدید شد زیرا است و کار را برای رقبای خود سخت کردیم.

بنیانگذار دیجی کالا به کم بودن بازار رقابتی در ایران اشاره کرد و افزود:  این به این معنا نیست که این بازار شکل نخواهد گرفت اما خوشبختانه برند دیجی کالا تبدیل به یک برند قابل اعتماد در کشور شده است.

وی ادامه داد: اگربازدید دیجی کالا را با رقبای دیگر خود در سطح جهان مقایسه کنیم، به غیر از  بزرگترین وب سایت های  تجارت الکترونیک های هند، چین و امریکا ، دیجی کالا در جایگاه خوبی قرار گرفته است و تولید محتوا و ارائه اطلاعات رایگان در این امر بسیار موثر بوده است.

وی با بیان اینکه دیجی کالا با دو هزار و 500 پرسنل مستقیم، ۹۰ درصد سهم بازار فروش اینترنتی کشور را داراست، اذعان داشت: این وب سایت روزانه 2.5 میلیون بازدید کننده دارد و پنج میلیون عضو ثبت شده در آن هستند.

وی با اشاره به اینکه در امر جذب نیرو در دیجی کالا سعی داشتیم افراد مستعد جذب می شود تا خودمان پرورش دهیم، گفت: مربیگری در دیجی کالا اهمیت دارد تا افراد بتوانند به بهترین شکل نقش افرینی کنند.

محمدی در انتها خاطرنشان کرد: هدف داریم به بزرگترین کسب و کار تجارت الکترونیک در منطقه خاورمیانه تبدیل شویم که دارای یک  اکوسیستم کامل است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (1)

ولی من هرچی از دیجی کالا خریدم قیمتش از بازار بیشتر بوده. من از بامیلو خرید میکنم خیلی هم راضی هستم چون فروشنده های مختلفی داره قیمت هاشون رقابتی هستش و این به نفع ماست.
23:58:19 1397/02/20
وحید آقازاده
  

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است