پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   74586  | تاریخ خبر : 1396/06/13  | ساعت : 23:32

پایدار در گفتگو با «نصر» عنوان کرد؛

گروه ماشین سازی تبریز به «ایدرو» بازگردانده شود/ لزوم نوسازی و احیای ماشین سازی با مشارکت شریک خارجی


نصر: رئیس انجمن سازندگان قطعه، ماشین و مجموعه های صنعتی و خودرو تبریز گفت: پیشنهاد ما این است که گروه ماشین سازی تبریز به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران «ایدرو» بازگردد و این سازمان با یک شرکت خارجی معتبر به صورت جوینت وینچر ماشین سازی را نوسازی کنند و سپس دولت سهم خود را در بورس عرضه کند.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش سرویس اقتصادی نصر، "یونس اکبرپور پایدار" با ابراز نگرانی از ادامه بلاتکلیفی گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز، گفت: برند ماشین سازی تبریز، یک برند بین المللی برای صنعت ایران است و کوچکترین اهمال کاری در واگذاری سهام آن پذیرفته نیست.

وی به تجربه ناموفق خصوصی سازی صنایع بزرگ آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: برخی ها فکرهای بدی در سرشان می پرورانند و می خواهند ماشین سازی را شقه شقه کنند و به روزگار واحدهای واگذار شده دیگر بیاندازند.

پایدار گفت: نظر ما این است که دولت باید متولی احیای گروه ماشین سازی تبریز باشد و بخش خصوصی در شرایط فعلی نمی تواند در ماشین سازی تبریز موفق باشد.

وی افزود: دولت باید خطوط تولید این مجموعه عظیم مادر صنعتی را با مشارکت شرکت های معتبر خارجی نوسازی کند و بعداً سهم خود را به بخش خصوصی واگذار کند و یا در بورس عرضه کند.

رئیس انجمن سازندگان قطعه، ماشین و مجموعه های صنعتی و خودرو تبریز تاکید کرد: در شرایط فعلی کسانی مشتری ماشین سازی هستند که واقعاً کننده و اهل کار نیستند و متاسفانه چشم شان به زمین های وسیع ماشین سازی در قراملک و ائل گولی است.

پایدار گفت: صنعتگران واقعی توان مالی کافی برای پرداخت قیمت مد نظر دولت را ندارند و نمی توانند آن را خریداری کنند، لذا با توجه به اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شرکت مادر ماشین سازی است، دولت باید خودش این مسئولیت بزرگ را بر عهده بگیرد.

این فعال صنعتی تاکید کرد: دولت نباید در شرایط فعلی به ماشین سازی نگاه ریالی کند؛ اگر ماشین سازی به روزهای اوجش باز گردد، در آینده دولت از محل اشتغال، ارزش افزوده، مالیات و... آن سود بیشتری کسب خواهد کرد.

رئیس انجمن سازندگان قطعه، ماشین و مجموعه های صنعتی و خودرو تبریز گفت: پیشنهاد ما این است که گروه ماشین سازی تبریز به سازمان گسترش و نوسازی صنایع بازگردد و این سازمان با یک شرکت خارجی معتبر به صورت جوینت وینچر ماشین سازی را نوسازی کنند و سپس دولت سهم خود را در بورس عرضه کند.

پایدار ادامه داد: ما تلاش می کنیم به دولت در معرفی شریک مناسب اروپایی کمک کنیم و با یک کمپانی اروپایی مذاکراتی هم انجام داده ایم.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (3)

متاسفانه خود ایدرو ساز وکاری برای شرکتهای بحران زده ندارد. یکی از اهداف تاسیس سازمان گسترش ونوسازی صنایع همانطورکه از نامش پیداست ارایه مشاوره وراهکار برای شرکتها وکارخانجات بحران زده بود.اما خود سازمان الان درچه وضعیتی است. استفاده از مدیران سیاسی ونه متخصص آخرش همین است که میبینیم.
07:54:39 1396/06/14
الف
  
با سلام و تشکر از تمامی مسئولین دلسوز ،ما کارگران با مشاهده چنین خبرهایی واقعا خوشحال شده و خاطرات ۲۰سال قبل برایمان زنده میشود که با روحیه ای خوب کار میکردیم به امید احیای دوباره این شرکت و شرکتهای مشابه و نهایتا به امید سر بلندی تمام کارگران و ایرانیان موفق و پیروز باشید
09:14:25 1396/06/14
ناصر
  
وقتي خود دولت ميخواد كارخانه هارا به بخش خصوصي واگذار كرده وپول بدست آورده وازشر بيمه وماليات خلاص شود آنوقت ايدرو چكاره است؟
08:50:06 1396/06/15
فريدون كمالي
  

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است