پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   74330  | تاریخ خبر : 1396/06/07  | ساعت : 16:15

گزارش «نصر» از نشست خبری دانشگاه جامع علمی- کاربردی آذربایجان شرقی/

قالیچی: افزایش پذیرش بی رویه دانشجو، افزایش با سواد بی دانش است


نصر: رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی آذربایجان شرقی، گفت: افزایش کمی و بیش از حد پذیرش دانشجو در دولت نهم و دهم در مراکز دانشگاهی و افزایش مراکز جامع علمی کاربردی در این دوره، سبب افزایش افراد باسواد بی دانش شده است.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، "فرزان قالیچی"  رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی آذربایجان شرقی در نشست خبری این  دانشگاه با اصحاب رسانه عنوان کرد: اکنون شاهد ربع قرن فعالیت این دانشگاه در راستای بسترسازی برای اعتلای دانش و کاربرد پژوهش، ارتقای شاخص‌های کاربردی در جامعه و ایجاد توانایی جهت انتقال تکنولوژی نوین بوده و مفتخریم که در این دانشگاه پذیرای 12 هزار دانشجو از جامعه دانشجویی کشور هستیم.

وی افزود: اولین مرکز جامع علمی کاربردی پس از تهران در تبریز و در حیطه های صنعت، هنر، تجارت و خدمات تاسیس شد و در حال حاضر 1700 مدرس در مراکز مختلف استان در حال تدریس است.

قالیچی ادامه داد:  315 کد رشته محل در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان وجود دارد که 171 رشته در مقطع کاردانی، 140 رشته در مقطع کارشناسی و چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارند. همچنین تعداد دانش آموختگان این مرکز از بدو تاسیس تا کنون بالغ بر 55 هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کسب آموزش‌های عملی و دوره های کارورزی بیش از 70 درصد آموزش ها را در مراکز جامع علمی کاربردی شامل می شود، اظهار کرد: حدود 920 رشته در مراکز سراسر کشور مبتنی بر نیاز ها و شغل ها تعریف شده اند و برخی از رشته ها نیز به صورت دوره های پودمانی طراحی شده، برای افرادی که بصورت عملی دانش خواهند آموخت برنامه ریزی شده است..

وی با بیان اینکه در طی سال گذشته حدود 200 مرکز جامع علمی کاربردی در کشور تعطیل شده است، گفت: از این تعداد دو مرکز در تبریز و یک مرکز در مراغه تعطیل شده و پالایش مدرسان مرکز نیز از مهر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پژوهش و آموزش در زمره ی وظایف دانشگاه های نسل اول و دوم قرار داشته و دانشگاه جامع علمی کاربردی وظیفه ای جدا و کاربردی از این دو دسته دارد، ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه نسل سومی به شمار می آید،چراکه این مراکز علمی کاربردی وظیفه ی کاربردی کردن آموخته ها را بر عهده دارد.

قالیچی در پایان سخنان خود با اشاره به دیدگاه نادرست خانواده ها نسبت به تحصیل فرزندان خود در دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: این دیدگاه باید تغییر یابد، چراکه تعداد زیادی از دانشجویان در مشاغل غیرمرتبط با رشته ی تحصیلی خود مشغول بوده و یا بیکار هستند و مهارت آموزی توسط مراکز علمی کاربردی می‌تواند روحیه ی کارآفرینی را در جوانان و دانشجویان تقویت کند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (0)

 

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است