پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   73333  | تاریخ خبر : 1396/05/16  | ساعت : 07:10

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی:

شکایت از رسانه ها در شان مدیران نیست/رسانه ها امیدآفرینی کنند


نصر: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تلاش فعالان عرصه رسانه برای امیدآفرینی در بین مردم گفت: برخوردهای ناشایست با خبرنگاران و اصحاب رسانه و شکایت از آنها ها در شان مدیران نیست.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سعید شبستری خیابانی روز یکشنبه در نشست میز مشترک روابط عمومی ها و رسانه در استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مخالف شکایت دستگاه های دولتی و غیردولتی از خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم، افزود: به مدیران به شدت توصیه شده که نباید از خبرنگاران و رسانه ها شکایت کنند.
وی اظهار کرد: در مواردی نیز که نهادهای غیردولتی علیه خبرنگاران و رسانه ها شکایت کرده اند، برای کمک و حمایت از خبرنگاران و رسانه ها به موضوع ورود پیدا کرده ایم.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اگر رسانه احساس عدم امنیت نکند دیگر نخواهد توانست به وظایف و تکالیف خود در بیان مشکلات و نقد ضعف ها و کمبودها عمل کند.
شبستری ادامه داد: مدیران و روابط عمومی ها نباید به این وادی وارد شوند، بلکه باید تعامل و همکاری با خبرنگاران و رسانه ها را در اولویت خود قرار دهند.
وی انتخاب افراد ضعیف برای روابط عمومی دستگاه ها را نشانه ضعف مدیران دانست و گفت: این گونه روابط عمومی ها اقدام به برقراری ارتباطات غیرمتعارف با خبرنگاران می کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده ما مربوط به مدیریت در دستگاه هاست، اظهار کرد: مدیر باید به روابط عمومی اعتقاد داشته باشد و نقش روابط عمومی را بداند در آن صورت افراد متخصص و باتجربه را برای این مسئولیت انتخاب می کند و مدیر شجاع، متخصص و قوی نیازی به برقراری ارتباطات غیرمتعارف با خبرنگاران و رسانه ها ندارد.
شبستری با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و شفاف سازی فعالیت ها و ترویج فرهنگ عذرخواهی در بین مدیران دستگاه ها یادآوری کرد: مدیران نباید از بیان اشکال دستگاه خود از سوی خبرنگاران بترسند و مدیر قوی هیچ وقت به رسانه حمله نمی کند بلکه به علت بیان کمبودها و مشکلات، ممنون رسانه می شود.
وی نبود سعه صدر در برخی از مدیران را از دلایل شکایت آن ها از خبرنگاران و رسانه ها اعلام کرد و گفت: رسانه ها و خبرنگاران نیز نباید تنها به نقاط ضعف و کمبودها پرداخت کنند بلکه در کنار آن نقاط مثبت و قوت ها را منعکس کنند.
به گزارش ایرنا معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: از رسانه ها انتظار می رود قسمت پر لیوان را ببینند و تیترهای خود را مثبت انتخاب کنند و نباید تنها کمبودها و مشکلات را برجسته کنند.
شبستری خیابانی افزود: خبرنگاران و رسانه ها نباید تلاش ها و زحمت های مدیران را نادیده بگیرند بلکه باید از نظر روانی و روحی به جامعه امید دهند و فضای مثبت در بین مردم ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه رکن اساسی برای امید آفرینی، مثبت اندیشی و افزایش تعاملات در جامعه، رسانه ها و مطبوعات هستند، گفت: رسانه ها نباید به شایعات و برخی اخبار کم ارزش دامن بزنند و آن ها را بزرگ کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: ایجاد فرهنگ مثبت اندیشی در بین مردم، سعه صدر و تحمل پذیری و تلطیف فضای جامعه از جمله وظایف خبرنگاران و رسانه ها است.
شبستری از رسانه ها، اصحاب مطبوعات و روابط عمومی خواست در این زمینه با همدیگر همکاری کنند.
در این نشست جمعی از فعالان رسانه ای و مدیران روابط عمومی های نهادهای دولتی مستقر در استان به تبیین مشکلات و چالش های موجود در زمینه تعامل فیمابین پرداختند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (0)

 

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است