پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   70974  | تاریخ خبر : 1396/03/25  | ساعت : 08:36

ابوالفضل وصالی/

الگوی تراکتور راه نجات ماشین !


نصر: حضور نا موفق تیم ماشین سازی  تبریز  پس از چندین سال در لیگ برتر  و هدر رفت  چندین میلیارد  هزینه ای که  شهرداری برای این حضور  مستعجل  متحمل شد

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به روشنی ثابت کرد که این تیم  بی تشکیلات و سازمان  فرو ریخته  نمی تواند  بدون تدابیر  اصولی به اعتبار گذشته خود بازگردد  و اصرار بر حضور آن در  صحنه های اول مسابقات پر خرج  نتیجه ای جز  تحقیر و شکست های  مکرر  نخواهد داشت !
شاید بهتر و معقول تر این باشد که به جای  تزریق پول و حمایت های پر بحث مالی  که در جای خود قابل تامل است ، ابتدا  ساختار و سازمان باشگاهی این تیم را نوسازی  و یک هویت حقوقی  برای آن ایجاد کرد تا  نحوه ی مدیریت بر این باشگاه قدیمی  از دایره ی سلیقه ها  و  احیاناً   تبلیغات محوری های سیاسی  و  دلال  منشی ها خارج و  وارد فاز حرفه ای شود ! همان تجربه ای که تیم تراکتورسازی بعد از 8سال دوری از صحنه ی اول فوتبال ایران  و  ابهام در تامین منابع مالی این تیم انجام داد و  موجب باز گشت آبرومندانه  این تیم به میادین گردید !
واگذاری مالکیت تیم تراکتورسازی به فرد خوش فکری مانند شفق که  در تیم بزرگ و همیشه مدعی مثل پاس تهران  سابقه مدیریت داشت و در هیئت رئیسه فدراسیون هم  عنصری فعال و تاثیر گذار بود  ، در همان سال های اول نتیجه داد  و  تیم محبوب آذربایجان را  با اقتدار به  صحنه ی اول باز گرداند و البته  استقبال و حمایت تماشگران نیز مزید بر علت  تداوم بقای  این تیم در جرگه ی   مدعیان کشور شد .
بنا بر این اگر مسوولین  ورزش استان  در صدد  احیای  پایدار  تیم ماشین سازی  هستند باید  از تجربه ی  تیم اول آذربایجان الگو بگیرند و  سنگ بنای آن را  درست بگذارند  تا  افرادی کاربلد با بدست گرفتن  سکان هدایت آن  و  ایجاد ساختار حرفه ای برای باشگاه   به احیای این تیم کمک کنند .  و گرنه سپردن  آن به دایه های مهربان تر از مادر  که یک روز به آن  شیر بدهند یک روز ندهند  اجازه رشد   اصولی به این تیم یتیم  نخواهد داد .
و الا باید قبول کرد که تیم ماشین سازی مانند تیم کمپیدرو که زمانی تیم اول تبریز بود  به رغم گذشته  پر افتخار خود  از توان ادامه حیات  ساقط شده  و  در این چندسال گذشته هم با زور سرم و آمپول نفس کشیده است !

با اینکه فصل گذشته  با تزریق چندین میلیارد پول عوارض مردم در شهرداری اوج فرصت تیم ماشین سازی برای بازگشت به حیات ورزشی بود اما کمتر شاهد حضور و حمایت چشمگیر تماشاچی از این تیم بودیم بطوریکه از حساس ترین بازی های تیم ماشین سازی که مسوولان شهرداری گاهاً ادعا می کنند به خاطر  خواست تماشگران این تیم از آن حمایت مالی کرده اند  بیش از 5 هزار تماشاگر استقبال نکردند .   جای سوال است وقتی تکلیف خود کارخانه مادر ماشین سازی مشخص نیست و این شرکت معظم در شرایط بحرانی قراردارد چه جای صحبت از تیمی است که نام و آرم آن کارخانه بر روی پیراهن هایش نقش بسته است ؟!

باید قبول کرد که تیم ماشین سازی به انتهای حیات خود رسیده است و اگر تدبیری برای احیای  وافعی و اساسی آن میسر نیست  همان بهتر که دوستداران این تیم به جای حضور تحقیر آمیز در میدان مسابقات به  نوستالژی  و خاطرات افتخارات گذشته آن اکتفا کنند !

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (2)

مدير عامل سابق شهرداري يعني آقاي سهرابي بايد جوابگو باشداين دومين تيم است كه بدست مبارك ايشان وبعد از خرج ميلياردها تومان راهي دسته يك ميشود او بايد محاكمه شود
08:34:46 1396/03/27
منصور بابلي
  
جتابعالی با این نظراتتان واقعا کارشناس خبره ای هستید نمیدانم چرا وزیر ورزش ویا اقتصاد نشدیدچون درخصوص واگذاری کارخانه ماشین سازی هم اظهارنظر فرمودید
13:08:45 1396/03/25
بیام
  

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است