پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   70821  | تاریخ خبر : 1396/03/22  | ساعت : 08:15

حبیب چرندابی/

ماشین سازى ؛ تیمى که فعلا وجود ندارد


نصر: در شرایطى که تقریبا تمامى تیم هاى لیگ برترى و دسته اولى فوتبال کشور با عبور از روزها و هفته‌ها استراحت، از مدت‌ها قبل در تکاپوى یارگیرى، تخصیص بودجه و معرفى ارکان مدیریتى و کادر فنى خود افتاده‌اند،

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

وضعیت قدیمى‌ترین تیم فوتبال شمالغرب کشور که به سبزقباهاى فوتبال ایران شهره است، همچنان مبهم و نا مشخص بوده و سکوت مالکان و مدیران فعلى در قبال تعیین تکلیف حمایت یا عدم حمایت از این تیم ریشه دار در حساس‌ترین بزنگاه پیش از آغاز رقابت هاى لیگ یک، نگرانى هاى عدیده اى را براى دوستداران و هواداران سبزقباها ایجاد کرده است.
شهردارى تبریز که دو سال قبل با مصوبه شوراى چهارم، ناگزیر از جابه‌جایی امتیاز تیم فوتبال دسته یکى تحت مالکیت خود با تیم دسته دومى ماشین سازى شد، شاید فکرش را هم نمى کرد که با صعود مجدد شهردارى به لیگ یک و در کنار آن، سقوط پر حرف و حدیت ماشین سازى از لیگ برتر به لیگ دسته اول، عملا دچار چالش مدیریتى و حمایتى در قبال دو تیم فوتبال تحت مالکیت، با دو جنس کاملا متفاوت شود و در تردید ادامه حمایت از تیمى قرار گیرد که تا همین چندى قبل، دفاعى تمام قد از آن داشت و امروز با صعود شهردارى به لیگ یک و برخى محدودیت هاى موجود، حمایت از ماشین سازى به اولویت بعدى‌اش تبدیل شده است.
ماشین‌سازى تبریز که در طول قریب به دو دهه گذشته، در به درى هاى بسیارى را تجربه کرده است، امروز در شرایطى با صعود تیم فوتبال شهردارى تبریز به لیگ یک، حکم کودک ناتنى و به تعبیر بهتر، فرزند خوانده را براى مدیران این مجموعه پیدا کرده است که هواداران آن، با استناد به وعده‌ها و قول هاى شهردار محترم تبریز و مدیر عامل سازمان ورزش شهردارى طى ماه هاى اخیر، همچنان امید فراوانى براى تداوم حمایت هاى عملى و نه شعارى و تبلیغاتى مدیران شهردارى از تیمشان دارند. با وجود این، تا این لحظه، هیچ اقدام روشنى در این خصوص صورت نگرفته است.
متاسفانه ماشین سازى تبریز امروز نه هیأت مدیره دارد، نه کادر فنى مشخص، نه بودجه مصوب و نه بازیکن شاخصى در این تیم باقى مانده است، در مقابل، مدیران شهردارى ترجیح داده‌اند، اولویت اول را به تیم فوتبال شهردارى تبریز داده و در این راستا نیز ضمن تخصیص بودجه مشخص و معرفى ارکان مدیریتى و فنى این تیم، کدهاى مشخص خود را به اهالى فوتبال تبریز و استان صادر کنند.

آنچه امروز از تحرکات پیرامونى مدیریت شهردارى، سازمان ورزش، هیأت فوتبال و البته شوراى پنجم و منتخبان آن استنباط مى شود، قطعیت یافتن موضوع واگذارى امتیاز ماشین سازى تبریز به گروهى سرمایه گذار از بخش خصوصى است؛ اتفاقى که این تیم ریشه دار و قدیمى را همچنان در دور تسلسل بى صاحبى و در به درى نگه مى دارد و عملا با توجه به طولانى شدن پروسه این واگذارى از یک سو و محدود بودن زمان مهیا کردن تیم براى ورود به مسابقات از سوى دیگر، نوعى فرصت سوزى عامدانه در بستن تیمى خوب به نام ماشین سازى را سبب خواهد شد.
بى تردید و با توجه به شرایط فعلى، پسندیده نیست، قدیمى‌ترین تیم فوتبال شمالغرب کشور، همچون کودک سر راهى و فرزند ناتنى، اینگونه مورد بى مهرى و بى توجهى متولیانى قرار گیرد که تا همین چندى قبل مدعى تداوم حمایت از آن بودند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (0)

 

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است