پربازدیدترین ها
کد خبر :   67315  | تاریخ خبر : 1395/12/29  | ساعت : 18:20

بررسی راهکارهای پیشرفت و توسعه کسب و کارها(16)

صداقت بنیان فرایند تبلیغات


نصر: تبلیغات هدفمند و اثرگذار یکی از مهمترین ارکان موفقیت هر کسب و کاری می باشد وقتی که نخستین شرکت های تبلیغاتی از اوایل قرن بیستم در آمریکا فعالیت خود را آغاز کردند کسی فکر نمی کرد که موضوع تبلیغات در آینده نه چندان دور به یک مسئله حیاتی و اساسی تبدیل شود.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

اهمیت تبلیغات به این دلیل است که باعث می شود اطلاعات و آگاهی مردم بیشتر شود، که به جرات می توان گفت تبلیغات در قرن بیست و یکم به یک بخش غیر قابل انکار در زندگی اجتماعی مردم و کسب و کارها تبدیل شده است.

فرآیند تبلیغات تلاشی است برای متقاعد کردن مشتری های بالقوه جهت استفاده از خدمات و یا خرید کالای تولید شده که اصول و بنیان آن بر اساس صداقت و اعتماد سازی است.

اهمیت صداقت در تبلیغات به حدی است که اگر نادیده گرفته شود هر فرایند تبلیغاتی با سنگین ترین هزینه ها قطعا با شکست مواجه می شود. به کار گیری نیرنگ در تبلیغات ارتباط بلند مدت با مشتریان را خدشه دار می کند و این یعنی شکست کلیه عوامل تولید و سرمایه گذاری.

در یک فرایند تبلیغاتی باید اطلاعات درست و واقعی به مخاطب داده شود، اگر بر اثر بی صداقتی و تبلیغات نادرست ذهنیت مخاطب منفی گردد ترمیم آن ذهنیت بسیار هزینه بر و زمان بر خواهد شد.

واقعیت در تبلیغات و ملموس بودن ادعا ها برای مخاطبان یک امر واجب در این فرایند است که باید در طراحی یک طرح تبلیغاتی نیز توسط مشاوران تبلیغاتی به عنوان نخستین اصل مد نظر قرار بگیرد.

در حال حاضر فرایند تبلیغات یک جریان علمی گاها پیچیده است که در طراحی آن علوم روانشناسی، اقتصاد، مدیریت و حتی سیاست نقش اساسی ایفا می کنند.

در طراحی یک برنامه تبلیغاتی نکات مهمی باید مد نظر باشد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر به عنوان چارچوب  یک طرح تبلیغاتی اشاره کرد که بایستی مورد توجه قرار بگیرند.

-          مخاطبان و بازار هدف خود را شناسایی کنید.

-          مزایای استفاده از خدمات و محصولات خود را شناسایی کرده و به مخاطبانتان اعلام کنید.

-          از یک طرح یا تصویر خاص برای همیشه برای خدمات و محصولات خود استفاده کنید.

-          از خرج کردن پول برای تبلیغات نترسید، تبلیغات خرج کردن پول برای در آوردن پول بیشتر است.

-          ابزارهای تبلیغاتی مورد علاقه مخاطبان خود را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید وعلایق خود را در این زمینه نادیده بگیرید.

-          تنها به یک روش و ابزار تبلیغاتی بسنده نکنید.

-          از این شاخه به آن شاخه نپرید، به جای راضی نگه داشتن همه تلاش کنید مخاطبان خاص خود را راضی نگه دارید.

-          فعالیت ها، ابزارها و روش های تبلیغاتی  خود را مرتبا امتحان کنید و اثر گذاری آنها را همواره مورد بررسی قرار دهید روی هم رفته نظارت مستقیم بر روند تبلیغات کالا و یا خدمات خود داشته باشید.

موارد ذکر شده جزو نخستین قدم های یک برنامه تبلیغاتی بوده که اجرای آن برای موفقیت هر نوع کسب و کاری لازم بوده اما کافی نیست لذا باید به عنوان مدیر یک کسب و کار همواره نظارت مستقیم بر روند اجرای برنامه های تبلیغاتی خود داشته باشید تا فاکتور صداقت و رو راستی با مشتری در برنامه های تبلیغاتی نهادینه گردد که در غیر اینصورت شکست کسب و کارتان حتی با وقوع موفقیت های مقطعی دور از ذهن نخواهد بود.

................................................

سید حسین هاشمی - کارشناس ارشد کسب و کار

.................................................

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (0)

 

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است