پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   66990  | تاریخ خبر : 1395/12/21  | ساعت : 10:11

بررسی راهکارهای پیشرفت و توسعه کسب و کارها (15)

ایمیل مارکتینگ


نصر: ایمیل یا نامه الکترونیکی در اواخر دهه 60 میلادی به عنوان یک ابزار ارسال و دریافت اطلاعات  ابداع و مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر نیز به یک ابزار پرکاربرد و در عین حال ساده و سهل الوصول در عرصه کسب و کار، ارتباطات و تبلیغات تبدیل شده است.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

هم اکنون ایمیل در زندگی مردم از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است بطوریکه پایگاه Pingdom  مرکز کنترل کوچکترین رویدادها در اینترنت اعلام کرده است بیش از 2.2 میلیارد نفر در دنیا دارای آدرس ایمیل و کاربر آن هستند.

بواسطه پر مخاطب بودن ایمیل این ابزار در فضای کسب و کار نیز جایگاه پر اهمیتی دارد. درسال 2011 میلادی 1.5 میلیارد دلار در آمریکا  صرف تبلیغات توسط ایمیل شده و پیش بینی شده است که این رقم در سال 2016 به 2.26 میلیارد دلار افزایش یابد.

اگر مدیریت یک کسب و کار را بر عهده دارید و دنبال ابزارهای تبلیغاتی اثرگذار می گردید و درصدد پیشرفت و توسعه کسب و کارتان هستید حتما ایمیل مارکتینگ را جزو برنامه های اصلی تبلیغاتی خود قرار دهید.

ایمیل مارکتینگ معرفی محصول یا خدمات توسط ارسال ایمیل به مشتریان است اما این تعریف بیان کننده همه ماجرا نیست چراکه ایمیل مارکتینگ در عین حال که سریع، کم هزینه و تاثیرگذاری آن قابل سنجش است همانند هر ابزار تبلیغاتی دیگر روش های خاص خود را جهت اجرا دارا می باشد.

اگر مجاب شده اید که برای معرفی کالا و خدمات خود از ایمیل مارکتینگ اسفاده کنید ضمن تبریک به شما باید گفت که موارد زیرا حتما رعایت کنید:

-          برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی به نرم افزار های خاص این فعالیت نیاز دارید که باید حتما آنرا تهیه نمایید ولی اگر نخواهید خود شخصا این کار را انجام دهید شرکت هایی وجود دارند که در این زمینه فعالیت می کنند که می توانید به آنها مراجعه کنید ولی حتما به یاد داشته باشید که با هزینه کم نمی توان به افراد زیادی ایمیل ارسال کرد، این یک تله است برای شما تا پولتان را بگیرند. پس حتما در حسن سابقه شرکت های این چنینی تحقیق کنید.

-          اگر نرم افزار معتبر ارسال ایمیل را تهیه کردید در اولین قدم نیازمند آدرس ایمیل هستید تا فعالیت اطلاع رسانی خود را آغاز کنید، اینجا باید تاکید کنم که شما اجازه ندارید به هر آدرس ایمیلی پیام ارسال کنید. شما باید به جمع آوری آدرس ایمیل اقدام کنید. مشتریان قبلی شما، فرمهایی که مخاطبان شما در نمایشگاه ها و یا در مراجعه به دفترتان پر کرده اند محل برداشت آدرس های ایمیل هستند. این افراد با در اختیار شما گذاشتن ادرس های ایمیلشان به شما اجازه داده اند که با آنها در ارتباط باشید. اگر به هر آدرسی که به طرق مختلف به دستتان رسیده ایمیل بزنید بدانید که در حال بازی کردن با اعتبار کاری خود هستید.

-          به حجم ایمیلی که ارسال می کنید بسیار توجه کنید، به یاد داشته باشید مشاهده کنندگان ایمیل حداکثر 10 دقیقه برای مطالعه ایمیل هایشان وقت می گذارند پس مختصر و ومفید پیام خود را بیان کنید.

-          به محتوای ایمیلی هم که ارسال می کنید توجه کنید، ایمیلهایی که ارسال می کنید باید 70 درصد جنبه آموزشی  و غیر تجاری داشته  و 30 درصد جنبه تجاری داشته باشد.

   و نکته پایانی اینکه عمدتا ایمیلهای تبلیغاتی به صورت گروهی ارسال می شوند اگر به دنبال تاثیرگذاری بیشتر هستید به شخصی سازی ایمیلها روی بیاورید، یعنی ایمیل های ارسالی را به صورت تکی با نام و نام خانوادگی و یا حتی جایگاه حقوقی مخاطبتان ارسال کنید شک نداشته باشید ایمیل های اختصاصی اثرگذاری بسیار زیادی در مخاطب شما و در نهایت رسیدن به اهدافتان خواهد داشت.

سید حسین هاشمی - کارشناس ارشد کسب و کار

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (0)

 

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است