پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   108745  | تاریخ خبر : 1398/06/27  | ساعت : 01:01

گزارش نصر از نمایشگاه بین المللی تبریز /

حال و هوای نمایشگاه فروش و عرضه مستقیم کالا پاییزه تبریز/تخفیف ها دلیل استقبال از نمایشگاه


نصر:نمایشگاه های فصلی بهانه ای است تا کالاهای خوب،با کیفیت و متنوع در یک مکان مشخص با قیمت مناسب تر و تخفیف های چند درصدی نسبت به فروشگاه های سطح شهر به نمایش گذاشته شوند و از آنجا که در بین شهروندان رایج است که کالا‌ها در نمایشگاه ارزان‌تر از شهر عرضه می‌شود، حتی شهروندانی که قصد جدی برای خرید نداشته باشند هم سری به نمایشگاه می زنند تا حداقل قیمت‌ها را با سایر مناطق شهر مقایسه کنند.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش نصر،فروش و عرضه مستقیم کالا پاییزه تبریز از صبح جمعه 22 شهریور ماه آغاز به کار کرده است و تا روز 29 شهریور ماه ادامه دارد، در این دوره از نمایشگاه واحدهايي از تبریز و استان هاي مختلف کالای نوشت‌افزار، کیف، کفش، مواد غذایی، برخی از لوازم منزل، لوازم آرایشی و ... خود را با تخفیف نمایشگاهی عرضه می‌کنند.  

اینها همه به این معنی است که دلیل اصلی مردم برای شرکت در این جشنواره ها قیمت مناسب، تنوع کالا، امکانات رفاهی و دسترسی خوب، برای خرید است و قطعا غرفه‌هایی که قیمت‌هایی وسوسه‌برانگیز دارند به مراتب شوغ تر از دیگر غرفه ها خواهند بود اما... نمایشگاه فروش و عرضه مستقیم کالا پاییزه تبریز تنها به سالن  شهریار خلاصه شده بود و آنچنان تنوعی بین اجناس عرضه شده در غرفه های مختلف نبود و جالبتر اینکه یک کالا مشخص در غرفه‌های متفاوت به قیمت‌های مختلفی می‌فروشند.

شهروندان که از درب ورودی سالن شهریار وارد می شدند در نگاه اول به غرفه ها سردرگمی عجیبی داشتند چراکه هیچ زون بندی برای عرضه کالاهای مختلف نشده است و غرفه ها هیچ ترتیبی ندارند، غرفه لوازم تحریر کنار لوستر فروشی و روبروی غرفه پرده فروشی، عجیب نیست! ولی از همهمه مقابل غرفه های لوازم تحریر و مواد غذایی مشخص بود که استقبال از تمام صنف های حاضر در نمایشگاه یکسان نیست و این در حالی است که فروشگاه‌های شهر به دلیل گرانی کالا‌ها چندان حال و هوای بازگشایی مدارس را ندارند.

گزارش‌ میدانی خبرنگار نصر حاکی است، فروشنده غرفه "لوازم تحریر" که اقلام مختلفی را با چند درصد تخفیف به فروش گذاشته است، می گوید: سه روز از آغاز نمایشگاه گذشته است، بازدید کنندگان زیادی به نمایشگاه آمدند اما نسبت خرید به بازدید کمتر بود ولی خدا رو شکر راضی هستیم، در اینچند روز فروش نسبت به فروشگاه خود که در یکی از خیابان های تبریز است فروشی بهتری داشتیم اما بازدیدکنندگان با وجود تخفیف باز هم تخفیف می خواهند ما هم تا جایی که برایمان صرف کند می توانیم تخفیف بدهیم.

برای صحبت با فروشندگان لوازم تحریر در دیگر غرفه ها باید در صف همراه مردم ایستاد،مسئول یکی از غرفه‌های دیگر فروش لوازم تحریر می‌گوید: تنوع زیاد، امکان مقایسه قیمت‌ها و تخفیف‌های ویژه باعث شده است مردم جذب نمایشگاه شوند.

فروشنده غرفه "کفش" هم در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در خصوص وضعیت فروش اقلام غرفه می گوید: می گذرد دیگر، زیاد خوب نیست ولی در این چند روز نمایشگاه فروش کمی بهتر بود ، چون جنس های ما تولید داخلی است و با قیمت مناسب کالای با کیفیت می دهیم. کفشی که در سطح شهر به قیمت "170 تومان " است به قیمت " 120 تومان و حتی پایین تر " به عرضه گذاشتیم.

فروشنده غرفه بعدی که  تنها کالای او "آب انار و لواشک انار" بود، می گوید: متاسفانه قیمت اقلام نسبت به سال های گذشته و دوره های قبلی نمایشگاه بالاتر است و قدرت خرید در مردم کم شده است و فقط نیازهای اولیه خود را تهیه می کنند.غرفه ما نوعی تنوع در نمایشاه ایجاد کرده و چیزی است که همه به آن علاقه دارند و ناخودآگاه سمت آن می آیند.

مسئول غرفه "لوستر فروشی" نیز می گوید: محصوات تولیدی کارگاه خود را به نمایشگاه آوردم و 30 درصد تخفیف داریم و این تخفیف باعث شده استقبال خوبی تز غرفه شود.

مسئول غرفه "کیف فروشی" می‌گوید: ما یک واحد تولیدی هستیم و به نظرم قیمت اجناسی که ارائه می دهیم مناسب است،وی برای نمونه یک کیف مناسب برای حمل لپ‌تاب را  باز کرد و گفت: این کیف 150 هزار تومان قیمت دارد، اما از هر نظر جنس باکیفیتی است.

این گزارش می افزاید، برای سنجش رضایت مردم از نمایشگاه و یا قدرت خرید آنها  نیز کافی است مقابل در خروجی سالن‌ نمایشگاه ایستاد و منتظر خانواده‌هایی شد که از سالن خارج می‌شوند، مشاهدات میدانی هم نشان می دهد که خانواده‌هایی که دارای چند فرزند دانش‌آموز هستند، بیشتر به دنبال کالا‌های با قیمت مناسب و لوازم تحریر هستند اما رضایتی از وضعیت کمی و کیفی نمایشگاه ندارند.

خانمی که همراه دو فرزند خود به نمایشگاه آمده بود ، می گوید:نمایشگاه چیز خاصی نداشت فقط برخی از اجناس با تخفیف چند درصدی به فروش می رسد اما شاهد تنوع نبودیم، جنس اکثر غرفه ها  یکسان است ولی قیمت دفتر، کیف و کفش نسبت به سال گذشته چند برابر شده است و سال گذشته قدرت خرید بیشتری داشتیم.

گزارش از گلناز پورنامی

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (0)

 

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است