پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   108359  | تاریخ خبر : 1398/06/21  | ساعت : 14:30

خبر/

آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست


نصر: عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس در دیدار با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تأکید کرد: نباید در عرصه هدفگذاری آموزشی و کیفیت تربیت نیروی انسانی کمترین خطا و اعمال سلیقه شخصی و سیاسی صورت گیرد.
 

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش نصر، امیر خجسته، در دیدار با محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به بررسی اولویت های جامعه فرهنگیان پرداخت و گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان، اجرای صحیح سند تحول بنیادین، اجرای نظام هماهنگ حقوق و مزایا و پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان از عمده ترین خواسته ها و نیازهای فرهنگیان است که اجرایی کردن آن باید از اولویت های اصلی دولت و وزیر پیشنهادی به مجلس باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام عالی وزارت باید درک و شناخت درستی از آموزش و پروش و نظام تعلیم و تربیت داشته باشد اظهار کرد: تربیت نیروی متخصص و تامین کمبود نیروی انسانی، تعیین تکلیف نیروهای غیررسمی موجود اعم از پیمانی، خرید خدمت، حق التدریس، نهضت سواد آموزی و پیش دبستانی در بدنه آموزشی کشور، ارتقای جایگاه آموزشی و همچنین حرکت به سمت رشد امکانات در آموزش و پرورش نیازمند فردی است که سال ها خاک خورده محیط های آموزشی بوده و درک صحیحی از مشکلات و نیاز معلمان و دانش آموزان داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه ساله بودجه پیشنهادی از سوی دولت ها با کسری به تصویب مجلس می رسد افزود: تصویب میزان اعتبار مقطعی و محدود برای اجرای نظام هماهنگ، سال های سال آموزش و پرورش را از تحقق این مهم بازداشته و باید در صورت اخذ رأی اعتماد به ایشان تمامی تلاش وزیر مهیا کردن شرایط برای تحقق و ایجاد این اولویت باشد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه آینده نظام به کیفیت نظام آموزشی کشور پیوند دارد، گفت: باید توجه داشت در شرایط کنونی سپردن مسئولیت به مدیری که به توانایی های آن اطمینان نداریم می تواند ضربه جبران ناپذیری برای کشور باشد و این مهم در وزارت آموزش و پرورش با دقت بیشتری باید لحاظ شده و سکان مدیریتی آن به فردی متخصص و توانمند سپرده شود.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت محل آزمون و خطا نیست و در هدف گذاری آموزشی و کیفیت تربیت نیروی انسانی نباید کمترین خطا و اعمال سلیقه های شخصی و سیاسی صورت بگیرد و باید صرفا یک محیط کاملا آموزشی و فرهنگی برای ساختن آینده کشور مهیا شود.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (0)

 

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است