پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   107035  | تاریخ خبر : 1398/05/27  | ساعت : 22:30

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی خبر داد؛

کیفیت بخشی به فرآیند آموزشی از اهداف مهم دانشگاه جامع علمی و کاربردی است/ کاهش تعداد مراکز این دانشگاه


نصر: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: کیفیت بخشی به فرآیند آموزشی از اهداف مهم دانشگاه جامع علمی و کاربردی است.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش نصر، "فرزاد قالیچی"، ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه و تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: شغل خبرنگاری درراستای آگاهی سازی مردم شغل بسیار با ارزش است و درست عمل کردن در این راستا مستلزم هزینه و اعتقاد است. درسال های اخیر باتوجه به اتفاقاتی که در حوزه فضای مجازی افتاده است، می توان به ارزش اطلاع رسانی پی برد و خبرنگار می تواند با روشن گری یک جامعه را از افکار مدخوش رهایی سازد و باید یک کشور را با امید پیش ببریم.‌

وی با بیان‌اینکه وظیفه اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای آموزش مهارت محور است، افزود: در شرایط کنونی کشور که بارها مقام معظم رهبری نیز بر روی اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تاکید کرده اند که همواره لزوم کسب مهارت بیشتر خودنمایی می کند.

وی ادامه داد:دانشگاه علمی کاربردی سعی در ایجاد این نوع مهارت ها به جوانان دارد چرا که برای تولید داخلی با کیفیت بالا، نیاز به افرادی با مهارت بالا داریم که متاسفانه مراکز علمی در بخشیدن این توانایی به دانشجویان موفق نبوده اند.

قالیچی کیفیت بخشی به فرآیند آموزشی را از اهداف مهم دانشگاه دانسته و گفت: برگزاری صحیح امتحانات و جلوگیری از بروز هر گونه ابهام در آن از جمله اقدامات در راستای کیفیت بخشی به فرایند آموزشی بوده به گونه ای که تا قبل از سال ۹۵، بازدید از حوزه های امتحانی در طول یک سال ۲۲ مورد بوده اما در سال گذشته این تعداد به ۱۵۸ بازدید رسید.

وی درصد قبولی در امتحانات دانشگاه را به میزان ۹۸ درصد دانست و گفت: در راستای برگزاری با کیفیت دوره ها، سعی در حرکت به سمت مهارتی شدن واقعی داریم هر چند با کمال جرات معترف هستیم که دانشگاه در راستای ماموریت اصلی، از هدف و نتیجه قابل قبول فاصله دارند که باید در پی پر کردن خلاهای موجود باشیم.

 رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ادامه داد: این دانشگاه از بابت شیوه تدریس و اساسنامه در کشور در درجه بالایی قرار دارد و اگر کم و کاستی وجود دارد به دلیل درست عمل نکردن به قوانین و اسانامه موجود است.

وی با بیان اینکه در این دانشگاه در کنار مباحث نظری، بحث های مهارتی نیز اهمیت ویژه ای دارد، تصریح کرد: بحث مهارتی برای دانشگاه اهمیت بالایی دارد و اگر این بخش مهارتی در دانشگاه وجود نداشته باشد مثل سایر دانشگاه های کشور خواهیم بود که در این راستا تمامی مدیران مراکز آموزشی توجیه شده اند.

قالیچی ادامه داد: تعداد مراکز این دانشگاه نسبت به سال های گذشته کاهش یافته و هم اکنون به ۱۸ مورد رسیده تا نظارت بر روی آن ها بیش از پیش انجام شود.

وی به وجود ۲۱۸ کد رشته محل در دانشگاه علمی کاربردی استان اشاره کرد و گفت: در مقطع کاردانی ۷۸ و در مقطع کارشناسی ۱۴۰ کد رشته محل داریم که جمع آن ها به ۲۱۸ مورد می رسد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به تعداد دانشجویان دانشگاه اشاره کرد و اذعان کرد: در مقطع کاردانی سه هزار و ۴۷۶، در کارشناسی دو هزار و ۷۹۲ و مجموعا شش هزار و ۲۶۸ دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تحصیل می کنند.

وی در خصوص تعداد دانش آموختگان دانشگاه نیز گفت: در مقطع کاردانی ۴۴ هزار و ۷۵۴، کارشناسی ۲۶ هزار و ۳۲، در کارشناسی ارشد ۴۸ و مجموعا ۷۰ هزار و ۸۳۴ نفر دانش آموخته این دانشگاه هستند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر ۱۰۶۵ مدرس فعال در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان وجود دارد‌.

وی ادامه داد: از آن جایی که دانش آموزان نظام آموزشی جدید از امسال وارد دانشگاه ها خواهند شد، پیش بینی می شود امسال تعداد دانشجویان دانشگاه افزایش داشته و همچنین سن دانشجویان ورودی کاهش داشته باشد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت: نسبت تعداد دانشجویان کاردانی به تعداد دانشجویان کارشناسی در دانشگاه باید ۷۰ به ۳۰ باشد اما در شرایط فعلی ۶۰ به ۴۰ هستیم.

قالیچی، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان را دبیر منطقه سه کشوری در منطقه شمالغرب دانسته و گفت: برای دومین سال متوالی، منطقه سه به عنوان منطقه نمونه کشوری انتخاب شده است.

وی در خصوص جذب مدرسان این دانشگاه نیز گفت: دومین دوره جذب مدرس سال قبل در شهریور ماه برگزار شد تا نویدی بر انتخاب اساتیدی با صلاحیت علمی بالا باشد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ادامه داد: برای بالا بردن کیفیت آموزشی در دانشگاه طرح پالایش مدرسان دانشگاه عملی شده و ۲۰۰ نفر از اساتید تعدیل شدند، از سوی دیگر هم اکنون ۱۴ درصد از مدرسان این دانشگاه از اعضای هیات علمی دانشگاه ها با مدرک استادیاری به بالا هستند.

وی افزود: با توجه به اعلام دانشگاه مبنی بر طرح ساماندهی مدرسان، افرادی که در راستای این اعلان، مراجعه و پیگیری های لازم را انجام نداده اند از مهر ماه ۹۸ از ادامه تدریس منع می شوند.

قالیچی بر لزوم فرهنگ سازی مناسب برای جامعه و خانواده ها برای تشویق دانش آموزان به سمت آموزش ها و دانشگاه های مهارتی گفت: سالانه افراد زیادی در رشته های نظری به خصوص تجربی پشت کنکور می مانند در حالی که اگر این افراد به دنبال رشته های مهارتی باشند، می توانند اشتغال خود را نیز تضمین کنند.

وی این دانشگاه را دارای بیشترین سهم اشتغال به کار در بین دانشگاه ها دانسته و گفت: ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه در رشته خود شاغل شده که البته اگر بحث اشتغال در رشته تخصصی مطرح نباشد، می توان گفت ۷۵ درصد دانش آموختگان شاغل هستند.
انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (0)

 

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است