پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   106971  | تاریخ خبر : 1398/05/27  | ساعت : 15:05

اختصاصی نصر/

جمعه ای با طعم بازاریابی دیجیتال/ جای خالی نگاه تخصصی به دیجیتال مارکتینگ در تبریز


نصر: رویداد " DM ۹:۳۳"  با محوریت دیجیتال مارکتینگ با حضور بیش از صد نفر از فعالان این حوزه و جمعی از بنیان گذاران استارت آپ های تبریزی و سخنرانی سه تن از متخصصان عرصه بازاریابی دیجیتال برگزار شد.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش نصر، راه و رسم بازاریابی دیجیتال با بازاریابی های سنتی متفاوت است و قوانین خاص خود را دارد، این مفهوم هنوز جایگاه صحیح خود را پیدا نکرده است، رویداد ها، کارگاه و... مختلفی برای معرفی آن برگزار می شود و بالاخره پای این موضوع به تبریز هم باز شد و جمعی از فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ‌ با هدف معرفی هر چه بهتر این عرصه به کسب و کارهای و علاقمندان آن رویدادی با عنوان " DM ۹:۳۳" برگزار کردند.

در اولین جلسه از این رویداد یکی از کسب و کار های خوزه دیجیتال مارکتینگ از نگاه تخصصی سخنرانان از جمله حضور یاور مشیرفر مدیر محتوای نیک استارتر،قادر صادقی مدیر توسعه کسب و کار رایچت و سعید چوپانی مدیر تیم گراف در جهت ارتقای سواد عمومی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و نحوه صحیح تعیین استراترژی بازاریابی محتوا، تحلیل،بررسی و نقد شد .

قادر صادقی، از سخنرانان رویداد در گفتگو با نصر با بیان اینکه استقبال بیشتر از آن چیزی بود که انتظار داشتیم و از این بابت خوشحالم، گفت:این حجم از شرکت کننده حاکی از آن است که علاقمندان زیادی به این حوزه در تبریز حضور دارند و مشتاق چنین رویدادهایی هستند .

وی افزود:درست است که با ارائه های یک ساعتی در رویدادها علم علاقمندان به این حوزه افزایش پیدا نمی کند اما مطمئنا اقیانوسی با عمق یک سانتی متر ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه دیجیتال مارکتینگ حوزه بسیار گسترده ای است که مخاطبان باید با شاخه های مختلف  آن آشنایی پیدا کنند، ادادمه داد: در این رویداد فعالیت های یک شرکت واقعی را بررسی می کنیم و چالش های آن را مطرح می کنیم که این روش قطعا برای مخاطب جذاب خواهد بود.

صادقی اضافه کرد:اینکه کسب و کاری داوطلب می شود تا مدل بیزینسی آن در یک رویداد تخصصی دیجیتال مارکتینگ با حضور چند صد نفر تحلیل شود، نشان می دهد که این کسب و کارها به بلوغ رسیدند واز  شفاف سازی فرار نمی کنند .

سعید چوپانی، از دیگر سخنرانان این رویداد در گفتگو با نصر با بیان اینکه برگزاری رویداد " DM ۹:۳۳" یکی از اتفاق های خوبی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ در تبریز افتاد و امیدوارم که جلسات آن به صورت پیاپی برگزار شود، گفت: اولین جلسه از این رویداد با استقبال خوبی مواجه شد و بازخوردهای خوبی به گوشم رسید، امیدوارم که نگاه تخصصی به این حوزه همچنان ادامه داشته باشد و رویداد به دور از هرگونه حاشیه برگزار شود.

وی افزود: حوزه دیجیتال مارکتینگ همانند هر حوزه تخصصی دیگر نیاز دارد بروز باشد و متخصصین آن آخرین علم دنیا را بکار ببرند اما برخی از فعالان این حوزه صرفا با این شعار که اکوسیستمی که در تبریز تشکیل شده است در حال حاضر نیازهای مبتدی دارد، از علم بروز استفاده نمی کنند و به فکر ارتقای سواد دیجیتال مارکتینگ نیستند.

وی اضافه کرد: باید نگاه خود را در خصوص این حوزه گسترده تر کنند و بازاریابی دیجیتال را فقط در اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی و تحلیل های پیش پا افتاده خلاصه نکنند.

این گزارش می افزاید، ضمن سخنرانی سه نفر از فعالان حوزه بازاریابی دیجیتال ، یک پنل تخصصی با حضور دو نفر از سخنرانان و بنیان گذار شرکتی که مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت، برگزار شد و در این پنل نقاط مثبت و منفی این شرکت با جزئیات مورد نقد واقع شد.

شایان ذکر است ، عدم اشنایی کسب و کارهای سنتی یا تجربه ای بدی که در این حوزه دارند سبب شده دیواری در مقابل پذیرش روش های مدرن بازاریابی بنا شود که یکی از اهداف این رویداد  برداشتن این دیوار است و رویداد " DM ۹:۳۳"  آخرین جمعه هر ماه برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (0)

 

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است