پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   105043  | تاریخ خبر : 1398/04/16  | ساعت : 01:42

استاندار آذربایجان شرقی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

حساسیت ویژه ای روی گروه ماشین سازی تبریز داریم/ مدیریت ماشین سازی باید به اهلش سپرده شود


نصر: استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: هر مجموعه ای مدیریت گروه ماشین سازی تبریز را می خواهد بر عهده بگیرد، باید منابع مالی مناسب و سرمایه در گردش کافی را داشته و از تیم مدیریتی قوی برخوردار باشد.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش سرویس اقتصادی نصر، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی در واکنش به فسخ قرارداد واگذاری سهام گروه ماشین سازی تبریز و بازگشت آن به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، به خبرنگار «نصر» گفت: فردا نمایندگان صندوق بازنشستگی فولاد به تبریز می آیند تا در مورد بحث ماشین سازی تبریز گفتگو کنیم.

وی افزود: طبعاً آن ها حالا سهامدار اصلی گروه ماشین سازی تبریز هستند و ما هم سیاست های استان در رابطه با مدیریت گروه ماشین سازی تبریز را به دوستان صندوق فولاد گوشزد خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: الان ماشین سازی تبریز فعال است و مشکل خاصی وجود ندارد و نباید لطمه ای به روند تولید کارخانه وارد شود.

پورمحمدی تاکید کرد: هر مجموعه ای مدیریت گروه ماشین سازی تبریز را می خواهد بر عهده بگیرد، باید منابع مالی مناسب و سرمایه در گردش کافی را داشته و از تیم مدیریتی قوی برخوردار باشد.

وی گفت: گروه ماشین سازی تبریز جزو صنایع مادر کشور است و ما روی آن حساسیت ویژه ای داریم و همه این مسائل هم برای همین خاطر است که مدیریت این صنعت مادر باید به اهلش سپرده شود.

مقام عالی دولت در آذربایجان شرقی با اشاره به طمع برخی افراد به املاک گران بهای ماشین سازی تبریز، تصریح کرد: برخی خریدارها چشم طمع به املاک پر ارزش ماشین سازی تبریز داشتند، قطعاً هر سرمایه متعلق به گروه ماشین سازی تبریز باید در راستای توسعه این صنعت مادر هزینه شود و چیزی غیر از این قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (4)

بی توجهی و بی اعتنایی مدیران صنعت کشور و استان باعث غفلت از ماشین سازی تبریز و در نتیجه وابستگی بیشتر به خارج شده است.
12:46:26 1398/04/23
ر
  
گروه ماشین سازی تبریز نیاز به دسترسی به آخرین تکنولوژی ماشین ابزار سازی و خطوط کامل ساخت قطعات و مجموعه های مورد نیاز در صنایع کلیدی کشور مخصوصا خودرو-توربین-قطار-ماشینهای راه- ساختمان و قالب سازی را دارد.منابع مالی متقاضی در رده پایینتری قرار میگیرند .تجربه تلخ خرید این گروه در بهار 1397 که صرفا و آنهم بطور نادرست با اتکای خریدار صوری به منابع مالی خود انجام گرفت بهمان سرنوشتی دچار گردید که برخی کارشناسان مهندسی و با تجربه این صنعت با تجارب بیشتر از 30 سال فعالیت در داخل و خارج از کشور پیش بینی می نمودند. منابع مالی ناشی از داراییهای ثابت گروه در تبریز نه تنها برای دمیدن نفسی تازه و پایدار در پیکره خسته و ضعیف این گروه کافی بنظر میرسد بلکه توان نوسازی ناوگان تولید محصول و زنجیره فروش و توسعه محصولات مورد نیاز کشور و منطقه را نیز از آن ماشین سازی مینماید. الگوی واگذاری به چند کلمه ساده خلاصه شده که در آن به اهلیت متقاضی(یان) و اعتبار مالی آنان(!!!؟؟) بسنده گردیده است در صورتیکه به سابقه و عمق تجارب آنها در این رشته تخصصی در داخل و خارج از کشور که اصلی ترین فاکتور میباشد توجهی نگردیده است. دانش فنی و تجارب مهندسی را نمیتوان از هیچ بانکی ابتیاع نمود چون بسیلر ذیقیمت و منابع آن بسیار محدود هستند .بر مدیران عالیرتبه استان است که قبل از وقوع حادثه دوم این مراتب را با جدیت و اشراف کامل نصب العین خود قرار دهند و در این برهه حساس کشور به یکی از وظایف خطیر خود با آگاهی و هوشیاری و وجدان پاک عمل نمایند.
18:14:45 1398/04/19
بهرام حمایت
  
حساسیت ویزه روی ماشین سازی دارید که آنرا دو دستی تقدیم اصفهانی ها کردید اگر حساسیت نداشتید چی می شد؟
10:22:07 1398/04/24
میرزایی
  

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است