پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   103211  | تاریخ خبر : 1398/03/05  | ساعت : 20:04

یادداشت/

برند، با ارزش ترین دارایی هر سازمان


نصر: برند هر سازمان با ارزش ترین دارایی ناملموس آن کسب و کار است که باعث می شود مخاطبان به سوی آن جذب شده و به آن وفادار باشد.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

علم و دانش برند سازی و فن آوری های برندینگ بسیار نو و جدید است و معمولا افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند باید پیش زمینه های تبلیغات و یا مدیریت و بازاریابی را داشته باشند و بنابراین سازمان های پیشرو نیاز یادگیری و آموزش این علم را در اعضای خود احساس نموده و آموزش برند سازی را در برنامه های آموزشی خود می گنجانند.

برندسازی، به عنوان فعالیتی که در آن تصویری از برند در قلب و ذهن مشتری ایجاد می شود، سعی دارد بر ادراک افراد تأثیر گذاشته و با استفاده از نام، نماد و هویت، برند را در خاطره ها تثبیت کنند.

متأسفانه آنچه که در این حوزه توسط شرکت ها در ایران صورت می پذیرد تنها بر اساس تصور از برند به صورت یک نام تجاری می باشد و تنها راهکار را صرفا تبلیغات می پندارند، این در حالی است که، هر آنچه که پیامی را به سمت بازار منتقل می کند می تواند در این بخش یاری رسان و پرثمر باشد.

برند سازی، پدیده ای زمان بر و انرژی بر است و نیاز به کار مداوم و دانش به روز دارد و اینجاست که نقش مشاوران برند سازی آشکار می شود و هر سازمانی نیازبه نیروی انسانی دارد که ضمن اشراف بر دانش روز و فضای تخصصی برند ،بتواند در این مسیر همراهش باشد.

مشاور برند سازی، سازمان را پایش می کند و در کنار کارفرمایان برای بالابردن ارزش برند سازمان تلاش می کند.

آمارها نشان داده است که برند هر سازمان با ارزش ترین دارایی ناملموس آن کسب و کار است که باعث می شود مخاطبان به سوی آن جذب شده و به آن وفادار باشد.

عقب ماندن از این قافله با توجه به سرعت تکنولوژی در زمانی اندک باعث می شود فاصله از رقبا بسیار شود و کم کم از بازار حذف شوند،بنابراین مدیران هوشمند می دانند همیشه باید خود را به علم روز مجهز ساخته و دانش روز برندینگ را در سازمان خود جاری و ساری نمایند.

بنابراین سعی می کنند با بهره گیری از افراد متخصص سطح علمی کارکنان خود را در سازمان بالا برده و باشیوه های آموزشی مختلف اعم از یادگیری آبشاری و یا برگزاری کلاس ها، کنفرانس ها و سمینارها برای کارکنان خود ،سطح علمی دانش کارکنان خودرا با سطح علمی جهان یکسان نمایند.

در وهله اول بهتر است که اهمیت یادگیری و تجهیز به دانش برندینگ و دانش های مدیریتی برای مدیران و و مدیران ارشد روشن گردد.
 
اعتماد یکی از ارکان اساسی برند سازی است، عدم هماهنگی در فروش،تبلیغات،توزیع،تولید و استراتژی ها باعث می شود اعتماد مخاطبان از بین برود و در نتیجه برند شکل نمی گیرد مشاور برند سازی با نگاه به کل سازمان سعی در یکپارچه کردن بخش های مختلف کسب و کار داشته و به این شاکله متشکل از جزئیات بهم پیوسته را هم سو و هم داستان گرداند تا مخاطب در مواجهه با جزء جزء آن با پدیده ای واحد روبرو شود، کاری که شاید افراد درون سازمان به علت حضور در بطن سازمان قادر به انجام آن نباشند.


* رضا همایون

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (1)

عالی بود مفید و کارا
12:01:36 1398/03/12
علی خدائی
  

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است