پربازدیدترین ها
جدیدترین اخبار پربیننده ترین اخبار

کد خبر :   100303  | تاریخ خبر : 1397/12/27  | ساعت : 11:00

هم بنیان گذار "رایچت" استارت آپ تبریزی در سطح کشور/

درک نیاز مشتری، لازمه توسعه محصول/ زندگی برای ساختن محصولی که به درد کسی نمی خورد خیلی کوتاه است


نصر: هم بنیان گذار "رایچت" با بیان اینکه زندگی برای ساختن محصولی که به درد کسی نمی خورد خیلی کوتاه است، اظهار داشت: بدون ارتباط با مشتری نمی توان نیاز بازار را درک کرد بنابراین به سراغ ارتباط با مشتریان رفتیم و محصول را بر اساس نیاز آنها توسعه دادیم.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش سرویس فناوری نصر، یک سالی از شروع به کار استارت آپی که نرم افزار هوشمند گفتگوی آنلاین با نام "رایچت" را راه اندازی کرده اند ، می گذرد. این نرم افزار که امکان ارسال پیام های هوشمند به بازدید کنندگان سایت بر اساس رفتار کاربران وب سایت و استراتژی فروش و پشتیبانی را ارائه می دهد .

"رایچت" مبتنی بر اینترنت به بازیدکنندگان سایت این امکان را می دهد که  بدون نیاز به تماس تلفنی و ایمیل با پاسخ سریع و به موقع گروه پشتیبانی وب سایت روبرو شوند.

از دیگر ویژگی های استفاده از این سیستم امکان انتقال گفتگو مابین اپراتور هایی مثل تلگرام، توییتر و... است تا بصورت ۲۴ ساعته بتوانند با مشتریان خود مکالمه کنند علاوه بر این موضوع جزئیات عملکرد کانال ها و اپراتور ها را روزانه بررسی و کیفیت سرویس و فروش خود را ارتقاء دهند تا همیشه رو به رشد باشند و به مشتری وفادار تبدیل کنند.

این استارت آپ یکی از نمونه های موفق کسب و کار۶ای نوپا در تبریز است و در طول یک سال توانسته است موفقیت های بسیاری را از آن خود کند و مشتریانی را سطح کشور جذب کند.

یکی از موفقیت های اخیر "رایچت" (سرویس چت آنلاین وب سایت ها ) ، به تشخیص هیئت داوران جشنواره وب و موبایل ایران و همچنین تیم منتخب مردمی به عنوان برترین سایت خدمات کسب‌وکار سال ۹۷ در کشور شناخته شد.

گفتنی است،ابن جشنواره وب و موبایل ایران با ده‌ها هزار شرکت‌کننده، به عنوان بزرگ‌ترین عرصه رقابت میان وبسایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایل در گروه‌های مختلف شناخته می‌شود و هرساله در گروه‌های مختلف، یک وبسایت و یک نرم‌افزار موبایل را با رای داوران به عنوان برگزیده معرفی می‌کند و به آن تندیس برترین وبسایت یا برترین نرم‌افزار موبایل ایران را به عنوان بزرگ‌ترین افتخار در حوزه وب و موبایل ایران اهدا می‌کند.

مجتبی محمودزاده هم بنیان گذار "رایچت" هم از مسیر موفقیت این تیم در یک سال پر تکاپو سخت گفت و اظهار داشت: قبل از "رایچت" یک شرکت خدمات وب داشتیم اما خروجی رضایت بخشی نداشتیم و تصمیم گرفتیم قدم جدیدی برداریم.

وی افزود: مهمترین فاکتور ما ارتباط با مشتری و مشتری مداری بود از همین نیاز راه افتادیم و به ایده ایجاد سیستم یک پارچه مدیریت مشتری و چت آنلاین در سایت رسیدیم .

وی با طرح این سوال که شاید در ذهن  ایجاد شود که این سیستم که نمونه خارجی دارد؟، گفت: بله دارد ولی مگر اشکالی دارد که نمونه بومی آن نیز اجرایی شود، اصلا بومی سازی محصول یکی از فرصت های خوب برای استارتاپ ها است که میتوانند از آن بهره مند شوند ( توجه داشته باشید که اکثر شرکت های موفق امروز ، نمونه ای بومی شده از استارتاپ های موفق دنیا بودن ، مثلا دیجی کالا ، کافه بازار و...)

وی انتخاب هم تیمی را یکی از عوامل موفقیت در مسیر توسعه کسب و کار دانست و اظهار داشت :ما اکنون یک خانواده ده نفره متخصص، موفق و وفادار هستیم که شب و روز با هم تلاش می کنیم، پیش از رایچت هم استارت آپ های دیگری راه اندازی کردیم اما شکست خورد و این شکست ها از ما یک تیم همه فن حریف ساخت.

هم بنیان گذار رایچت با اشاره به اینکه از ابتدا روی افراد و تیم خوب سرمایه گذاری کردیم،اذعان داشت: هم تیمی باید به خود و تیم خود ایمان داشته باشد چون پیشرفت شرکت باعث پیشرفت افراد و بر عکس می شود .

وی اضافه کرد: رسالت ما در رایچت این بود که ارتباط مشتری و کسب و کارها را به سهولت ببخشیم .

وی با بیان اینکه زندگی برای ساختن محصولی که به درد کسی نمی خورد خیلی کوتاه است، اظهار داشت: بدون ارتباط با مشتری نمی توان نیاز بازار را درک کرد بنابراین به سراغ ارباط با مشتریان رفتیم و محصول را بر اساس نیاز آنها توسعه دادیم.

محمود زاده ادامه داد: استارت آپ ها اگر محصول ارائه ندهند که در بازاز مشتری آماده داشته باشد دچار مرگ خاموش می شوند.

وی با بیان اینکه یکی از رازهای موفقیت ما بعد از ارائه محصول خوب ارتباط با مشتریان و شرکت های بزرگ موفق در سطح ایران به واسطه روابط عمومی خوب و بالای "قادر صادقی" هم بنیان گذار رایچت بود،گفت: "صادقی " در هر محفلی که حضور پیدا کرد با شرکت های رده بالا ارتباط برقرار می کرد و نظر آنها را به محصول ما جذب کرد.

وی افزود: البته لقمه بزرگ تر از دهان ریسک های خودش را داشت اما با این روش محصول خود را سنجیدیم و توانستیم در سطح کشور رقابت کنیم در ابتدا تلفات دادیم اما خیلی از مشکلات به واسطه همین تلفات از بین رفت.

وی عامل دیگر موفقیت این استارت آپ را حذف هزینه های کاذب دانست و اشاره کرد: سرمایه گذار نداشتیم و برای کاهش هزینه ها دفتر کاری شرکت را خالی و کردیم و تحویل دادیم و تصمیم گرفتیم با یک تیم خوب و متخصص به صورت دورکاری فعالیت خود را ادامه دهیم و اینگونه از مانع کمبود بودجه عبور و با یک تیم متخصص به موفقیت رسیدیم".خوب، البته که یک نسخه استارت آپی را نمی شود برای همه پیچید ولی می توان درس گرفت.

این گزارش حاکی است، در روزهای گذشته جشن یک سالگی رایچت و موفقیت این تیم در جشنواره وب و موبایل ایران، برگزار شد  همزمان با همفکر تبریز برگزار شد.

--------------------
گزارش از گلناز پورنامی

---------------------

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

نظرات (0)

 

استفاده از مطالب پورتال با ذکر منبع بلامانع است